مساجد خاستگاه نیروهای تراز اسلام و انقلاب هستند/ مساجد باید مسئول ساز باشند

مساجد خاستگاه نیروهای تراز اسلام و انقلاب هستند/ مساجد باید مسئول ساز باشند

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۱
محسن نسب امیری گفت: مساجد خاستگاه نیروهای تراز اسلام و انقلاب هستند و باید مسئول ساز باشند و شخصیت های ارزشی مطابق با مکتب عاشورا و حضرت زهرا (س) پرورش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۸ تیرماه محسن نسب امیری در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: با توجه به اهمیت جایگاه و نقش مساجد در حوزه های مختلف، مقام معظم رهبری همواره تاکید ویژه ای بر رونق بخشی و محور قرار دادن مساجد دارند.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به این که مسجد در همه حوزه ها مامنی برای مردم است، ابراز کرد: از ابتدای اسلام تاکنون مساجد همواره نقطه اتحاد و همبستگی مسلمانان بوده اند.

 

وی با بیان این مطلب که مساجد در زیر بنای فکری، اجتماعی و سیاسی جامعه تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: مساجد محل پرورش انسان های ارزشمند و نقطه اوج پرواز به سوی خداوند است همان طور که شهدا به سوی پروردگار پرواز کردند.

 

نسب امیری یادآور شد: یکی از اقدامات سپاه در مساجد تشکیل حلقه های تربیتی صالحین و گفتمان سازی انقلاب  است.

 

فرمانده سپاه جیرفت نقش کانون های فرهنگی هنری در رونق بخشی به مساجد را نقشی تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: کانون های مساجد به نقش و جایگاه مساجد پی برده اند و در این راستا فعالیت های آنها تاثیرگذار است.

 

وی با بیان این مطلب که مسجد نقش مهمی در آموزش مسائل دینی و ترویج شعائر الهی دارند، تصریح کرد:  مسجد محل عبادت، بندگی و آزمایش است و در زندگی اجتماعی و فردی ما را هدایت می کند.

 

نسب امیری اضافه کرد: هر کس دل در گرو خانه خدا دارد و برای آبادانی آن تلاش کند قطعا به جایگاه والایی دست پیدا می کند و خداوند توفیق بزرگی به شما عطا کرده که در حوزه مساجد فعالیت می کنید.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به کارکردهای مساجد تراز اسلامی، عنوان کرد: مساجد در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی کارکرد دارد به شرط آن که فعالیت و تلاش جدی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به جنگ نرم و سخت دشمنان انقلاب اسلامی، بیان کرد: جنگ اقتصادی دشمن معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده است و البته مساجد می توانند برای مقابله با این جنگ دشمن نقش آفرینی کنند.

 

نسب امیری ادامه داد: مساجد می توانند در حوزه اقتصاد تاثیرگذار باشند و مشاغل خرد را پایه‌ریزی کنند.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت مساجد را خاستگاه پرورش نیروهای تراز اسلام و انقلاب دانست و تاکید کرد: مساجد باید مسئول ساز باشند و شخصیت های ارزشی مطابق با مکتب عاشورا و حضرت زهرا (س) پرورش دهند.

 

وی یکی دیگر از کارکردهای مساجد را کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت: مساجد می توانند در حوزه های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری استعداد یابی کرده و در راستای پرورش این استعدادها گام بردارند.

 

نسب امیری در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مساجد سپاه آمادگی لازم برای همکاری با ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در راستای تقویت این اماکن معنوی را دارد و امیدواریم با همکاری و هم افزایی در ایجاد مدینه فاضله و زمینه سازی ظهور امام زمان (ع) نقش داشته باشیم.

پایان پیام/ 586