بسیج در تشکیل قرارگاه های فرهنگی به ما کمک کند

بسیج در تشکیل قرارگاه های فرهنگی به ما کمک کند

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۱
مجید خوبی زاده گفت: یکی از اولویت های ما تشکیل قرارگاه های فرهنگی برای تربیت مدیران فرهنگی و توانمندسازی آنها است و بسیج می تواند در تحقق این کمک ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۸ تیرماه مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با فرمانده سپاه جیرفت دیدار کردند.

 

«مجید خوبی زاده» در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتصاب نسب امیری به سمت فرماندهی سپاه شهرستان جیرفت، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتباط نزدیک با مساجد دارد و فعالیت های آن حول محور مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یکی از رویکردهای این ستاد را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، هماهنگی بین ارکان و نهادهای در مساجد دانست و افزود: ۵۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در جنوب کرمان راه اندازی شده که از این تعداد ۱۲۰ کانون در شهرستان جیرفت فعال هستند.

 

وی ابراز کرد: عمده فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همان طور که از نام آن ها پیدا است در حوزه فرهنگ و هنر می باشد.

 

خوبی زاده یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیداری که با روحانیون خراسان شمالی داشتند تاکید بر تقویت مساجد با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج داشته است و این خواسته رهبری بیانگر این است که وظیفه ما  همکاری و هم افزایی در اعتلای فعالیت های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با تاکید بر استفاده از ظرفیت ارکان مساجد برای پویایی مساجد، عنوان کرد: یکی از فعالیت های کانون های مساجد در حوزه قرآن و عترت است و امسال حضور کانون های مساجد در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با استقبال بی نظیری مواجه شد.

 

وی با اشاره به این که خوشبختانه در بحث هنر اقدامات خوبی صورت گرفته، ابراز کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت به واسطه سرود و کانون مصباح نیز به واسطه تولید فیلم تاکنون در سطح کشور رتبه کسب کرده اند.

 

خوبی زاده ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی دیگر از رویکردهای این ستاد برشمرد و افزود: در این راستا کتابخانه های باز و مخزن دار در سطح کانون های مساجد راه اندازی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به این که تاکید ما همواره بر همکاری و هم افزایی کانون های مساجد با پایگاه های مقاومت بسیج است، عنوان کرد: زیرا تحقق این مهم موجب پویایی مساجد می شود.

 

وی اظهار کرد: کانون های مساجد زیر نظر امام جماعت فعالیت های فرهنگی و هنری انجام می دهند و در شهرستان جیرفت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) به واسطه فعالیت های مثمر ثمر در حوزه قرآن و عترت توانسته رتبه کشوری کسب کند.

 

خوبی زاده هدف کانون های مساجد را تربیت نیروی هنرمند متعهد دانست و بیان کرد: بسیج و کانون های مساجد می توانند با شناسایی ظرفیت های یکدیگر در بحث کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت های مطلوبی انجام دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه تصریح کرد: یکی از اولویت های ما تشکیل قرارگاه های فرهنگی برای تربیت مدیران فرهنگی و توانمندسازی آنها است و بسیج می تواند در تحقق این کمک ما باشد.

پایان پیام/ 586