مساجد و ائمه جمعه خراسان جنوبی پرونده های طلاق را ختم به خیر کنند

مساجد و ائمه جمعه خراسان جنوبی پرونده های طلاق را ختم به خیر کنند

تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۴۰۱
حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: مساجد تنها برای اقامه نماز و قران نباشد بلکه موضوعات طلاق با محوریت مساجد باید مد نظر و امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهر باید همراه دادگستری و با حلقه‌های آشتی، پرونده‌های طلاق را ختم به خیر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» امروز (۹ تیر) در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و تکریم دادستان شهرستان نهبندان اظهار کرد: در گام دوم انقلاب انتظارات مردم از قوه قضائیه بیشتر است لذا تلاش ها باید ملموس تر باشد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بحث عدالت مطرح می شود؛ مردم باید این مهم را در زوایای زندگی خودشان احساس کنند، افزود: سندی با تدابیر رهبری نگاشته شد و در دوران ریاست قوه قضائیه توسط رئیس جمهور وقت، برخی اقدامات انجام شد و هم اکنون همین سند، محور تلاش و فعالیت ها در مجموعه دادگستری و دستگاه های متناظر آن قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه مردم، دستگاه قضائیه را به عنوان دستگاه رسیدگی به تخلفات، شکایات، فسخ خصومت و سایر می شناسند، افزود: مبحث حقوق عامه و پیشگیری از جرم و احقاق حقوق مردم پ بخش مهم وظایف قوه قضائیه است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از پرونده های دادگستری مربوط به اراضی ملی است، گفت: تشدید نظارت ها برای دخل و تصرف اراضی دولتی لازم است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که دادگستری با آن دست و پنجه نرم می‌کند اطاله دادرسی است، البته در استان خراسان جنوبی آنطور که باید و شاید با تلاش همکاران قضائی و اداری حکم ها صادر می شود اما گاهی اطاله دارسی به دلیل کثرت و حجم ورودی پرونده های دادگستری انجام می شود که باید حل شود.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به موضوعات خانواده و طلاق در استان با فرهنگ خراسان جنوبی، گفت: مساجد صرفا برای اقامه نماز و قران نباشد  بلکه موضوعات طلاق با محوریت مساجد باید مد نظر باشد و امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهر باید همراه دادگستری و با حلقه‌های آشتی، پرونده‌های طلاق را ختم به خیر کند.

 

وی در ادامه خواستار کاهش جمعیت کیفری زندان برای افرادی که جرایم سبک تر و سابقه کیفری ندارند، شد و گفت: خدمات عمومی رایگان و ایجاد اشتغال و صیانت از حقوق عامه از موضعات مهم است که باید دادگستری ها به آن توجه کند.

 

پایان پیام/ 575