سرانه فرهنگی کانون های مساجد با جوایز رویداد ملی فهما متمایز است

سرانه فرهنگی کانون های مساجد با جوایز رویداد ملی فهما متمایز است

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱
مولوی با بیان اینکه امسال درچهارمین رویداد ملی فهما، گره نزدن سرانه کانون با جوایز رویداد فهما نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: سرانه کانون ها با توجه به فعالیت های عمومی و روتین ثبت شده در سامانه بچه های مساجد خارج از رویداد فهما واریز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مولوی» امروز(۱۰تیر) در گردهمایی شبکه رابطین ستاد فهمای استان مازندران و افتتاحیه طرح آسمانی ها(ویژه اوقات فراغت) در اردوگاه شهدای خرماکلا با بیان اینکه از سه سال گذشته رویداد فهما آغاز به کار کرده، اظهار کرد: این رویداد با هدف احیای کارکردهای واقعی مساجد در بستر سامانه بچه های مساجد درحال اجرایی است.

 

کارشناس فرهنگی اجتماعی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور بااشاره به نقاط قوت و ضعف فهما در سه دوره گذشته اشاره و بیان کرد: الگوگیری کانون ها از یکدیگر، ارتباط کانون ها با یکدیگر، استفاده از فناوری نوین، شفافیت و انسجام اطلاعات، دسترسی آنلاین و برخط با همه مدیران و ...از جمله نقاط قوت این طرح بوده است.

 

وی از شبکه رابطین فهما به عنوان نیروی اثرگذار در بین کانو نهای مساجد استان یاد کرد و گفت: این رابطین با تهیه یک نقشه راه می توانند زیمن هساز رقابت درست و هدفمند کانون ها در این رویداد باشند.

 

مولوی به تغییرات رویداد فهما چهار با سه دوره گذشته اشاره کرد و افزود: تفکیک بین رویداد فهما با فعایلت های عمومی کانون های مساجد استان یکی از مهمترین دغدغه های بچه های مساجد است که در این رویداد مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه امسال درچهارمین رویداد ملی فهما، گره نزدن سرانه کانون با جوایز رویداد فهما نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: سرانه کانون به صورت عمومی با توجه به فعالیت های عمومی و روتین ثبت شده در سامانه بچه های مساجد خارج از رویداد فهما به کانون ها تزریق می شود.

 

مولوی با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت رابطین فهما در استان ها برای ارزیابی فعالیت کانون ها در رویداد ملی فهما بهره گرفته شود، افزود: توجه به فعالیت های میدانی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه به طور مثال فعالیت های چندرسانه ای کانون هابرای ثبت در رواق رسانه باید در خصوص فعالیت های کانون باشد و در صحن مسجد آن کانون انجام شده باشد، گفت: انعکاس آن فعالیت چندرسانه ای باید در سامانه در رواق رسانه ثبت شود.

 

مولوی با بیان اینکه فعالیت های تخصصی باید در رویداد ملی فهما ثبت شود، ادامه داد: توجه به فعالیت های کانون ها باید مورد توجه رابطین فهما باشد.

 

وی اضافه کرد: رابطین فهما باید با شناسایی ظرفیت های کانون های زیرمجموعه خود برای رواق ها طرح و برنامه طرح کنند و حتی کارمشترک و منسجم با استفاده از ظرفیت های یکدیگر انجام دهند.

 

 

پایان پیام/ 286