اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت مروج برنامه های فرهنگی حسینی در کشور باشد

اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت مروج برنامه های فرهنگی حسینی در کشور باشد

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در کشور شناخته می شود و باید در زمینه ترویج برنامه های فرهنگی و تبلیغی عاشورا و حسینی در کشور سرآمد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (13 آذرماه) در آئین اختتامیه کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوانان در سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: استان اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت در کشور شناخته می شود و باید در زمینه ترویج برنامه های فرهنگی و تبلیغی عاشورا و حسینی در کشور سرآمد باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه های رضوی در کشور یک الگو برای نهادهای فرهنگی استان می تواند باشد تا برنامه های فرهنگی حسینی را در کشور به صورت منسجم برگزار کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: محرم و صفر یک ظرفیت فرهنگی برای ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) است و استان اردبیل نیز به عنوان پایتخت حسینیت باید در این حرکت فرهنگی پیشقدم باشد.

 

سقاء تاکید کرد: فرهنگ غنی عاشورایی و راهپیمایی اربعین حسینی که هر ساله با شکوه بیشتر در کشور انجام می شود باید با اجرای برنامه های فرهنگی بانی قدم های موثر برای حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه ها باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مساجد استان نیز یک ظرفیت عظطیم در ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و معصوم شناسی هستند که نباید از این ظرفیت غافل بود.

 

سقاء اذعان داشت: کانون های مساجد در یک حرکت فرهنگی برای ترویج معارف قرآن کریم به یاد آخرین قرائت قرآن کریم توسط امام حسین (علیه السلام) در مساجد استان برگزار می کند.

 

کنگره شعر عاشورایی کودک و نوجوانان به همت کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (سلام الله علیها) و موسسه ققنوس اقلیم حکمت در طول ماه محرم و صفر برگزار شد.

پایان پیام/ 365