«اکرام جمعه»؛ اولین مسجد کانادا با گواهینامه حمایت از معلولان

«اکرام جمعه»؛ اولین مسجد کانادا با گواهینامه حمایت از معلولان

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸
یکی از مساجد شهر «کلگری» کانادا در تلاش برای ایجاد تسهیلاتی به‌منظور کمک به معلولان و نمازگزارانی است که دارای معلولیت‌های جسمی یا ذهنی هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سی بی سی نیوز»، مسجد «اکرام جمعه» در «کلگری» کانادا کمپینی را برای کمک به معلولان در این شهر به راه انداخته است.

 

هدف از برگزاری این کمپین آموزش نحوه برخورد با معلولان و همچنین به وجود آوردن شرایط و تسهیلاتی برای استقبال از نمازگزارانی است که دارای ناتوانی های جسمی هستند.

 

مسجد «اکرام جمعه» می خواهد گفتگوهای بیشتری در مورد ناتوانی های جسمی و ذهنی وجود داشته باشد و تصورات غلطی که در مورد افراد با نیازهای وِیژه وجود دارد، از بین برود.

 

این مسجد همچنین در تلاش است تغییراتی را ایجاد کند تا بتواند تبدیل به اولین مرکز اسلامی در کانادا بشود که دارای گواهینامه حمایت از معلولان خواهد بود.

 

یکی از اقدامات ویژه مسجد «اکرام جمعه» به وجود آوردن تسهیلاتی برای بیماران اوتیسمی است.

 

«نادا مرحی»، از مسئولان ارشد مسجد «اکرام جمعه» در این باره می گوید: کاری که ما می خواهیم انجام دهیم برای پذیرش معلولان ،درک بیشتر آنها و همچنین ایجاد جامعه ای فراگیرتر است.

 

وی افزود: من می خواهم مطمئن بشوم که هیچ خانواده و هیچ شخصی از خدماتی که ارائه می شود،محروم نمی ماند،چرا که ما در قبال یکدیگر مسئول هستیم.

 

نائب رئیس مسجد «اکرام جمعه» همچنین گفت: در هر جامعه ای برخی از کوته نگری ها وجود دارد که وظیفه ما از میان برداشتن آنها بر اساس وظیفه انسانی است که بر عهده داریم.

 

پایان پیام/ 7