مراسم جشن سالروز ازدواج علوی و فاطمی در کانون های مساجد فارس برگزار شد

مراسم جشن سالروز ازدواج علوی و فاطمی در کانون های مساجد فارس برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: مراسم جشن (اول ذیحجه) سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) در کانون های مساجد فارس برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین امیدی» با اشاره به اینکه ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین علی (ع)، یکی از رویدادهای مهم اسلام به حساب می آید چرا که ثمره این ازدواج آسمانی به دنیا آمدن امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است که بعد از آن هم امامت از نسل حضرت سیدالشهدا (ع) ادامه یافت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: از این رو همه ساله مراسم جشن (اول ذیحجه) سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) در کانون های مساجد فارس برگزار می شود و امسال هم کانون های مساجد از پنج شنبه شب به مدت 2 شب میزبان این جشن بودند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که مردم باید در ازدواج جوانان خود این نوع ازدواج آسان را یاد بگیرند، تاکید کرد: بخشش یکی از درس های این ازدواج است که حضرت زهرا (س) در شب عروسی خویش لباس نو خود را به مسکین بخشیدند.

مدیر ستاد فهما فارس گفت: این برنامه های جشن با توزیع شربت و شیرینی، سخنرانی پیرامون ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه، مولودی خوانی و مدیحه سرایی همراه بود.

پایان پیام/ 130