مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند

مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸
حجت الاسلام امیدی گفت: مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند و مساجد باید شبکه سازی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (پنج شنبه 13 آذر) در جلسه هماهنگی «فهما» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: یاد شهدا را گرامی می داریم که هرچه داریم از شهداست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه ریشه و پایه هرکاری اعتقاد، فکر و اندیشه است، اظهارداشت: اگر با انس با قرآن و اهل بیت (ع) و برداشت واقعی از دین و اسلام حاصل شود، برای پیشبرد در ترویج فرهنگ اسلام برای قشر نوجوان و جوانان به نقطه عطف خواهیم رسید.

 

وی با اشاره به اصل تمدن غرب بر اساس نفس اماره است و این تمایل باعث سقوط می شود، اضافه کرد: تمدن اسلامی حرف های زیادی دارد و اگر این افق در مقایسه با افق غرب شکل بگیرد، تمدن غربی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه هیچ نا امیدی در مسیر فرهنگی و تربیتی، ما راه نخواهد داشت، افزود: هر کار فرهنگی و تربیتی نیاز به همت دارد و اگر با سیره و روش اهل بیت (ع) توجه کنیم هیچ ناامیدی در ما به وجود نمی آید.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان اهل بیت (ع) هم سختی و تحریم وجود داشت اما ائمه اطهار (ع) از این فرصت برای معرفی امام زمان (عج) استفاده کردند، یادآور شد: کانون های فعالی هستند که در حوزه های مختلف نظیر اشتغال زایی، کتابخانه و جذب جوان و نوجوانان فعالیت دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه 61 کانون در طرح ملی «فهما» حمایت می شوند و این 61 کانون مورد بازرسی قرار می گیرند، افزود: شما باید کمک کنید تا کانون های دیگر هم فعال شوند، این باعث هم افزایی شود.

 

به گفته حجت الاسلام امیدی، مساجد و کانون های یک محله باید طرح محله محور داشته باشند و مساجد باید شبکه سازی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سن حضور در مساجد بالا رفته است، یادآور شد: باید ایده دهیم تا نسل جوان بیشتر به مسجد حضور یابند که ایده ها می تواند در رابطه ارتباط بین منزل و مسجد، مدرسه و مسجد و دانشگاه و مسجد باشد.

 

امیدی با اشاره به اینکه «فهما» به معنای پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است، افزود: در این طرح مسجدی ها اطلاعات خود را وارد می کنند.

 

 

پایان پیام/ 130