حضور کانون «معراج‌السعاده» اسفراين به عنوان تنها برند مسجدي دانش‌بنيان در ميان ۲۳۰ شرکت ايده پرداز ايران

حضور کانون «معراج‌السعاده» اسفراین به عنوان تنها برند مسجدی دانش‌بنیان در میان ۲۳۰ شرکت ایده پرداز ایران

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱
کانون فرهنگي هنري «معراج‌السعاده» از روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين در نخستين نمايشگاه نمانام‌هاي دانش‌بنيان روستايي به عنوان تنها برند مسجدي فعاليت خود را در ميان شرکت‌هاي صاحب‌نام و ايده‌پردازان عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، به ويژه فناوري و اطلاعات عرضه کرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای دوستدار کتاب بزنج اسفراین در نخستین نمایشگاه نمانام‌های دانش‌بنیان روستایی به عنوان تنها نماینده مسجدی استان خراسان شمالی فعالیت های خود در عرصه‌های فرهنگ و کارآفرینی را در این نمایشگاه معرض دید عموم علاقمندان قرار داد.

این نمایشگاه که برای اولین بار در کشور برگزار می شود، بخش تکمیلی سومین نمایشگاه بزرگ شهر هوشمند ایران است که هم اکنون در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری بوده و 12 تیرماه با حضور سردار «احمد وحیدی»، وزیر کشور و تنی چند از مسئولان کشوری و نیز در جمع فعالان و ایده پردازان شهری و روستایی از سراسر کشور بهصورت رسمی افتتاح شد.

بر پایه این گزارش: همزیستی مسالمت آمیز تکنولوژی در کنار آرامش سلیقه رنگارنگ سنتی و سبک و سیاق روستاها با فرهنگ و شیوه بکر، از ویژگی‌های چشم نواز این نمایشگاه بود که غرفه تنها کانون فرهنگی هنری مسجد کشور حاضر در این نمایشگاه شوق تماشا را بیشتر می کرد.

«هاجر قادری» مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای بزنج از توابع شهرستان اسفراین در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) بیان کرد: خوشحالم که در میان بیش از ۲۳۰ سازمان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که در این نمایشگاه مشارکت دارند، کانون فرهنگی هنری معراج‌السعاده که همواره برای آبادانی روستای بزنج در تلاش بوده، به عنوان نمانام یا همان برند مسجدی دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور یافته است.

وی در ادامه گفت: غرفه این کانون در نمایشگاه فوق توانمندی های فرهنگی و کتابخوانی را عرضه کرده است، همچنین معرفی عناوین کسب شده و تشریح نتایج اثرگذار فعالیت‌های کانون، عرضه طرح ها و  فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی انجام گرفته توسط  فعالان این کانون در بردارد.

قادری که از جوانان فعال و تاثیرگذار فرهنگی است و پیش از این علاوه بر مدیر کانون مسجد بودن، عهده دار دهیاری روستای بزنج نیز بوده، به فعالیت های ارزنده این کانون که در نمایشگاه نیز عرضه شده را تشریح کرد و گفت: تشکیل صندوق خرد روستایی ویژه بانوان، راه اندازی کارگاه تولید قارچ با مشارکت بانوان سرپرست خانواده و نیز توسعه مشاغل خانگی و ایجاد زمینه تولید و فروش  محصولات بومی محلی با برند ارس، از  مواردی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: علاقمندان می توانند تا روز سه شنبه 14 تیرماه از ساعت 9 صبح تا 18 عصر،  از غرفه کانون روستای بزنج که  همراهی دفتر امور روستایی و عشایر استانداری خراسان شمالی  را نیز در بردارد، بازدید کنند.

 گفتنی است، کانون معراج السعاده  با تلاش های بی وقفه «هاجر قادری» مدیر جوان و فعال این کانون تاکنون توانسته عناوین شایسته تقدیر ویژه رواق کارآفرینی در رویداد فهمای سوم و نیز شایسته تقدیر رواق کتاب در دومین رویداد فهما را کسب کند و پیش از آن نیز افتخاراتی چون حائز رتبه برتر در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و نیز کسب عنوان برگزیده برگزیده ها با دریافت جایزه استمرار این جشنواره را دریافت کند تا روستای بزنج به عنوان روستای دوستدار کتاب در سراسر کشور معرفی شود.

این گزارش می افزاید: بر اساس اعلام برگزارکنندگان درسومین نمایشگاه شهرهوشمند ایران و نخستین نمایشگاه نمانام(برند) های دانش بنیان روستایی، که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، برپا شده است، بیش از ۲۳۰ سازمان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها مشارکت دارند و قرار است از ۳۶ طرح نوین فناورانه شهری رونمایی شود.

ناگفته نماند، هیأت‌هایی از کشورهای ترکیه، فلسطین، پاکستان، نیجریه، نیکاراگوئه، رومانی، استرالیا و کانادا دراین نمایشگاه حضور دارند.