اجرای طرح «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

اجرای طرح «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱
شفیعی گفت: طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا می شود.

«محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا می شود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه، بسیار ضروری  به نظر می رسد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، کتاب را یکی از بهترین ابزار در انتقال اندیشه و تفکر دانست و افزود: کتاب به عنوان ابزاری متعالی، همواره در خدمت انسان بوده و کتاب های خوب و مفید به عنوان بهترین دوست آدمی، خدمات شایانی را به جامعه بشری ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در پرتو کتاب، سرسبزی، شکوفایی و بالندگی فرهنگی ما به اوج می رسد، خاطر نشان کرد: در همه جوامع، کتاب دارای ارزش و مرتبه والایی بوده و اهمیت آن تا جایی است که خداوند بزرگ هم، پند و اندرزهایش را در قالب کتاب به بندگانش ارزانی داشته است و امروز همه اذعان دارند که در انتقال اندیشه و تفکر، هیچ ابزاری به اندازه کتاب، نتوانسته مورد استفاده انسان ها قرار گیرد.

شفیعی تصریح کرد: در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کتاب «سفر به قبله» اثر «هدایت الله بهبودی» انتشارات «سوره مهر» با موضوع «سفرنامه اولین حج بعد از کشتار خونین مکه» برای علاقه مندان معرفی شد، این کتاب اولین محصول دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری در بخش گزارش سفر هدایت الله بهبودی و چند تن از دوستانش به کعبه است و نخستین مراسم حج پس از کشتار ایرانیان در مکه به سال 1366 بوده که نویسنده کمال ناباوری خود را از تشرف به این سفر شرح می دهد و دریچه های امید را به قلب انسان می گشاید.

وی با بیان اینکه طرح ملی «شنبه های کتاب» بصورت مستمر اجرا می‌شود، یادآور شد: در این طرح، امام جماعت یا فرد منتخب از کتابداران مسجد،‌ هر هفته کتابی را در موضوعات مختلف کودک و نوجوان، رمان‌های مناسب، علمی و فرهنگی معرفی می کنند.

پایان پیام/ 130