مراسم بزرگداشت روز قلم در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز قلم در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱
مراسم بزرگداشت روز قلم با حضور شاعران و نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و بچه های مسجد در مسجد «الزهرا (س)» کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم بزرگداشت روز قلم با حضور شاعران و نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و بچه های مسجد در مسجد «الزهرا (س)» کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فرهنگ و هنر و همچنین تبریک چهاردهم تیرماه روز قلم به اصحاب قلم و رسانه گفت: به قلم در قرآن، با بیان خالق قلم، قسم یاد شده است که این خود نشانه اهمیت و تاثیرگذاری آن است و باید توجه داشت چه بسیار دستانی قلم شده تا قلم در دستان بماند و می‌بایست حرمتش حفظ شود و بخوبی رسالت خود را برای هدایت افکار، تبیین واقعیت‌ها و بازتاب خدمات صادقانه ایفا کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان‌ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است و هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی و آرامش و معرفت و شناخت، ریشه در قلم دارد و امروز نقش صاحبان قلم در اوضاع و احوالات کشور بسیار خطیر و با اهمیت است.

وی، مهمترین رسالت خطیر اصحاب قلم و رسانه را آگاهی بخشی متعهدانه، روایت گری به موقع رویداد‌ها و روشنگری درست حقایق روز جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروزه بیان درست مطالبات مردمی و انعکاس صحیح خدمات و تلاش‌های صورت گرفته می‌تواند در جامعه اثرگذار و مفید باشد.

شفیعی با اشاره به اینکه امروز جایگاه ارزشمند قلم در عصر ارتباطات و رسانه ها به خوبی دیده می شود، تصریح کرد:  فرهیختگان این عرصه باید با نگاه مثبت به نقش و جایگاه قلم و قداست آن در گسترش فرهنگ دینی با تأسی از آموزه های دینی و فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور شاعران و نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه برگزار شد، یادآور شد: در این محفل ادبی ضمن شعرخوانی شاعران کانون و معرفی آثار نویسندگان از اهالی قلم و نویسندگان ادبی تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 130