برپایی سفره های اطعام غدیر در مساجد استان زنجان

برپایی سفره های اطعام غدیر در مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱
اسلامی با اشاره به برنامه های عید سعید غدیر خم در مساجد استان زنجان گفت: توزیع گوشت قربانی، برگزاری جلسات غدیر خوانی و برپایی سفره های اطعام غدیر در مساجد برخی از این برنامه ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: با توجه به اهميت نقش كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در بزرگداشت عيدالله اكبر، برنامه هاي متعددی توسط ستاد هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان زنجان پیش بینی شده است.

 

محسن اسلامی از برپایی سفره های اطعام غدیر در مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) مرحله دیگری از نذر گوشت قربانی در استان زنجان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری سلسله جلسات غدير شناسي و پاسخ گويي به سوالات و شبهات نسل جوان در کانون های مساجد استان زنجان گفت: فضاسازي و آذين بندي مساجد نیز در دستور کار است.

 

این مسئول به اجراي خياباني گروه هاي سرود و راه اندازي كاروان هاي شادي در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سطح کانون های مساجد استان زنجان ايستگاه هاي صلواتي برپا می شود.

 

اسلامی ادامه داد: برگزاری مسابقه كتابخواني، خطبه خواني غدير در مساجد منتخب توسط ائمه جماعات مساجد، مراسم بازسازي واقعه غدير، پويش امير كلام، پويش نهج البلاغه خواني و معرفي كتاب هاي مرتبط با ولايت اميرالمومنين(ع) نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

 

به گفته وی، حمايت از توليدات هنري، رسانه اي با موضوع غدير، برپايي مراسم‌ جشن عيد غدير در كانون هاي مساجد، توليد و انتشار محتوا در فضاي مجازي با موضوع غدير، تكريم خانواده شهدا، سادات، توزيع بسته هاي فرهنگي و معيشتي بين نيازمندان محل و برپايي ايستگاه هاي نقاشي نیز از دیگر برنامه های عید سعید غدیر خم است.

 

اكران فيلم و اجراي نمايش در مساجد، همايش پياده روي خانوادگي، راه اندازي صندوق هاي قرض الحسنه، جشنواره نقالان غدير، جشنواره شعر و جشنواره مسابقات ورزشي برای عید غدیر خم در کانون های مساجد پیش بینی شده است.

 

پایان پیام/ 693