اقامه نماز عید قربان و طنین «اللهم اهل الکبریاء و العظمه» در صومعه‌سرا

اقامه نماز عید قربان و طنین «اللهم اهل الکبریاء و العظمه» در صومعه‌سرا

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱
همزمان با روز بندگی و جشن رهایی از اسارت نفس نماز عید سعید قربان عید بندگی و طاعت خداوند در سراسر شهرستان صومعه‌سرا با حضور پرشور مردم اقامه شد.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: عید قُربان یا عید الأضحی از عید‌های بزرگ مسلمانان در دهم ذی‌الحجه است،  امروز روز عید قربان و روزی است که در مسیر سعادت و فرمان برداری از حضرت حق باید به قربانگاه رفت و نفس سرکش را ذبح کرد.

 

همزمان با روز بندگی و جشن رهایی از اسارت نفس نماز عید سعید قربان عید بندگی و طاعت خداوند در سراسر شهرستان صومعه‌سرا با حضور پرشور مردم اقامه شد.

 

در ساعات آغازین  روزعید سعید قربان مردم متدین و خداجوی شهر صومعه‌سرا با حضور گسترده و با شکوه خود در مراسم اقامه نماز عید قربان، فرارسیدن این روز بزرگ را گرامی داشتند و دیگر بار، نوای زیبا و دل نشین «اللهم اهل الکبریا والعظمه…» در آسمان این شهر، طنین‌انداز شد.

 

نمازگزاران زن و مرد صومعه‌سرایی از صبح امروز  در مساجد این شهرستان حضور یافته و نماز عید سعید قربان را اقامه کردند، نمازگزاران امروز در قنوت نماز عید بندگی، رهایی از اسارت نفس را از خداوند منان خواستار شدند و با ذکر کبریایی و عشق به خالق یکتا را در روز اثبات بندگی به نمایش گذاشتند.

 

 

حجت‌الاسلام«علی شایان» در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد جامع گوراب‌زرمیخ برگزار شد ضمن تبریک این عید فرخنده، اظهار کرد: عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد امت اسلامی است.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با اشاره به اینکه روز عید قربان، تجلی ایمان و تسلیم حقیقی انسان ها در برابر خداوند یکتا است افزود: عید قربان، پیام های معنوی زیادی دارد به گونه ای که اگر انسان  این پیام ها را درک کند،  شاهد دستاوردهای ارزشمندی برای زندگی شخصی و اجتماعی خود خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از انتظارات عمومی مردم حل مشکل افزایش سرسام آور کرایه خانه‌ها و همچنین افزایش فراوان و کمرشکن پول پیش خانه‌های استیجاری است گفت: باید در این زمینه نظارت دقیق و مستمر صورت بگیرد زیرا بسیاری از مستاجران در تنگنا قرار دارند.

 

حجت‌الاسلام شایان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مسئولان اقتصادی کشور ترتیبی اتخاذ کنند که جلوی رشد بی‌رویه قیمت اجناس گرفته شود تصریح کرد: از مسئولان شهرستانی تقاضامندیم در زمینه رفع مشکل ضعف برق در برخی روستاهای گرواب‌زرمیخ مانند ندامان و دیگر روستا اقدام کنند چون این از مطالبات مردم است.

 

محمدرضا یکی از نمازگزاران نوجوان اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) به دستور خدا عمل کرد و با سربلندی پیروز میدان آزمایش شد و این اقدام او و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) باعث شد که برای آن حضرت و پیروانش از طرف خدای متعال این روز عید اعلام شود.

 

وی افزود: اقدام حضرت ابراهیم (ع) نمونه دل کندن از دنیا است و این امتحان درسی شد برای کسانی که اهل عبرت هستند.

 

این نوجوان مسجدی گفت: عید قربان، عید فداکارى، ایثار، قربانى، اخلاص و عشق و بندگى است.

 

 

پایان پیام/ 526