۷۰ حافظ کل قرآن کریم در جهرم تجلیل می شوند

۷۰ حافظ کل قرآن کریم در جهرم تجلیل می شوند

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱
قلیچ خانی از برگزاری هفتمین جشنواره تجلیل از ۷۰ حافظ کل قرآن کریم همزمان با سالروز میلاد امام هادی (ع) خبر داد.

«محمدرضا قلیچ‌خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مراسم تجلیل از ۷۰ حافظ کل قرآن کریم و فارغ التحصیلان طرح ملی «احسن الحدیث» روز پنج شنبه، ۲۳ تیر ماه ساعت ۲۰و۳۰ دقیقه، با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام حافظ کل قرآن «محمد مهدی حقگویان» در جهرم برگزار می شود.

 

مدیرعامل موسسه قرآنی «الهادی (ع)» جهرم افزود: همچنین سخنرانی و مدیحه سرایی حجت الاسلام «مهدوی ارفع» و «سید محسن بنی فاطمه» از دیگر برنامه های این آیین بوده که همزمان با سالروز میلاد امام هادی (ع) در مکان مقدس امامزاده «حسین (ع)» جهرم برگزار می شود.

 

قلیچ خانی بیان کرد: از نکات حائز اهمیت این جشنواره علاوه بر حضور حافظان دیگر موسسات قرآنی در این مراسم، حضور حافظان قرآن از کشور ترکیه است که بواسطه اساتید مجموعه قرآنی «الهادی (ع)» به صورت مجازی و طی سه سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: قبل شروع برگزاری مراسم، حافظان قرآن جهت ادای احترام به ساحت پاک شهدا در گلزار شهدای «رضوان» حضور پیدا می کنند، سپس با زیارت حرم امامزاده «فضل بن موسی (ع)» به صورت کاروان خودرویی در سطح شهر که با حضور دیگر قرآن پژوهان، خانواده آنان و همچنین عموم مردم برگزار به طرف امامزاده «حسین (ع)» حرکت می کنند.

 

قلیچ خانی عنوان کرد: دارالتحفیظ «الهادی (ع)» از شروع فعالیت خود در سال ۹۲ تاکنون، قریب به ۲۷۰ نفر حافظ کل قرآن و بیش از سه هزار حافظ اجزاء تربیت کرده است و در ۲۳ استان کشور از جمله تهران، قم، اصفهان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و...، همچنین برخی از کشورهای خارجی از جمله آلمان و ترکیه به صورت حضوری و مجازی قرآن‌پژوه دارد.

 

پایان پیام/ 691