اقامه نماز عید قربان و قرائت دعای «ندبه» در کانون «الزهرا (س)» جهرم

اقامه نماز عید قربان و قرائت دعای «ندبه» در کانون «الزهرا (س)» جهرم

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱
حضوری گفت: همزمان با روز عید قربان، اقامه نماز عید و دعای «ندبه» با حضور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم برگزار شد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: عید قربان به عنوان یکی از مهمترین اعیاد مهم مسلمانان دارای اعمال و فضیلت های متعددی است که برای به جا آورندگان آن پاداش های وسیعی عنوان شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» شهرستان جهرم افزود: این روز، یادآور تجلی اوج ایمان و عشق در وجود پیامبری است که در پرتو انوار اندیشه‌های بلند و الهی خویش، از سوی معشوق در بوته آزمایشی بس عظیم و دشوار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اعمال و فضیلت های روز عید قربان، عنوان کرد: غسل کردن، اقامه نماز عید قربان، خواندن دعای ندبه، زیارت امام حسین (ع) و... از اعمال این روز است.

 

حضوری  با اشاره به اینکه بدین منظور کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» نیز با برپایی نماز عید قربان میزبان مومنان بوده است، بیان کرد: این برنامه صبح امروز به امامت حجت الاسلام نسابه امام جماعت مسجد انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم خاطرنشان کرد: از جمله اعمالی که برای روز عید قربان آورده شده، قرائت دعای «ندبه» است که این برنامه نیز در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» انجام شد.

 

به گزارش شبستان، عید قربان، از اعیاد مهم اسلامی و یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم (ع) در برابر پروردگار خویش است، آن جا که فرمان حق برای ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده فرمانبردار خداوند آماده اجرای این فرمان شد و اسماعیل را به قربانگاه برد و کارد بر حلقومش نهاد، ولی ندایی رسید که ای ابراهیم از عهده این آزمون الهی برآمدی، دست نگه دار که فرمانبرداری خویش را به درستی اثبات کرده‌ای.

پایان پیام/ 691