پویش «اطعام علوی» در کانون «پیمان غدیر» جهرم اجرا می شود

پویش «اطعام علوی» در کانون «پیمان غدیر» جهرم اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱
پاشه از اجرایی شدن پویش «اطعام علوی» به مناسبت عید غدیر خم به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم خبر داد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه عید سعید غدیرخم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان به شمار می آید، گفت: اطعام مومنان در این روز از فضیلت های بسیاری برخوردار است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم افزود: یکی از سنت‌های حسنه در این عیدالله‌الاکبر که روایات متعددی درباره آن نقل شده و متاسفانه مورد غفلت واقع شده است، سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

 

وی با نقل روایتی از امام صادق (ع) در باب اهمیت اطعام مومنان در روز عید غدیر، بیان کرد: این امام همام می فرمایند «غذا دادن به یک‌ مومن در روز غدیر مانند ثواب غذا دادن به یک میلیون «پیامبر»، «صدیق»، «شهید» و «فرد صالح» در حرم خداوند است».

 

پاشه عنوان کرد: بدین منظور بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «پیمان غدیر» نیز بنا دارند تا در روز عید غدیر این سنت حسنه را به اجرا در آورده و در ثواب عظیم آن سهیم شوند.

 

 وی با اشاره به اجرای پویش «اطعام علوی» به منظور یاری رساندن مسجدی ها برای اجرای برنامه اطعام مومنان در روز عید غدیر، گفت: عاشقان ولایت امیرالمومنین علی علیه‌السلام که قصد مشارکت در این سنت بی‌نظیر رو دارند ولی به هر دلیل امکان اجرای طرح را به تنهایی ندارند، می‌توانند هدایای خود رو به این کانون فرهنگی هنری تحویل داده و در این معامله پرسود شریک شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «پیمان غدیر» جهرم اظهار کرد: در اجرای این پویش مقدار هدیه مهم نیست و با وجوه خیلی کم نیز می توان گوشه از این معامله‌ پرسود را انجام داد.

 

پایان پیام/ 691