اجرای طرح «شنبه های کتاب» بچه های مسجد با معرفی کتاب «غدیر» به همت کانون «منتظران ظهور»

اجرای طرح «شنبه های کتاب» بچه های مسجد با معرفی کتاب «غدیر» به همت کانون «منتظران ظهور»

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱
کتاب «غدیر» نوشته «علی صفایی حائری» توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در قالب طرح «شنبه های کتاب» مساجد معرفی شد.

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: امروز بهترین روش برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ، سیاست، طرز فکر و سرگذشت انسان‌های مختلف، مقوله کتاب و کتابخوانی است که در رشد حیات اجتماعی انسان تأثیر بسزایی دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، کتاب را ریشه و جان مایه هر آموزش و مشروع ترین سند انتقال فرهنگ و دانش بشری به نسل های آینده دانست و افزود: امروزه بواسطه ظهور فناوری های نوین از یک سو و افزایش فشارهای روحی و روانی ناشی از زندگی ماشینی از سویی دیگر و همچنین کمبود فضاهای مفرح و شاد با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجبات انفصال میان انسان ها و کتاب را بیش از پیش فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه اهمیت تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بر هیچکس پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: یکی از راه های تربیت صحیح، تولید محتوا و چاپ کتاب های آموزنده با توجه به آموزهای دینی و تمدن ایران عزیز است و امروز پرداختن به کیفیت و کمیت مطلوب در تهیه کتاب های مناسب از جمله مسائلی است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

شفیعی، یکی از علت های نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور را بی توجهی خانواده ها به این امر عنوان و تصریح کرد: برای بالابردن نرخ مطالعه کودکان و نوجوانان باید از کودکی بین کودک و کتاب ارتباط و انس برقرار کرد و خانواده ها در واقع از همان ابتدای آموزش و تربیت کودکان، آنها را با کتاب آشنا کنند، چرا که کودک، بسیاری از رفتارها را از والدین شان تقلید می کنند و آنها را الگو قرار می دهند.

وی با بیان اینکه در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کتاب «غدیر» اثر «علی صفایی حائری» انتشارات «لیله القدر» برای علاقه مندان معرفی شد، یادآور شد: این کتاب به تحلیلی از ولایت و زیربنا و پایه‌های آن، ضرورت ولایت و هدف از این ولایت و رهبری می‌پردازد؛ کتاب حاضر، جزوه‌ای کوتاه و بسیار عمیق است که هدف جامعه اسلامی درباره ولایت را پیگیری و تبیین می‌کند که چگونه با تصحیح نگاه به انسان و جامعه انسانی، مسئله غدیر واضح خواهد شد.

 

پایان پیام/ 130