از افتتاح ۱۳ کتابخانه مساجد تا اجرای سرودهای خیابانی در «دهه امامت و ولایت»

از افتتاح ۱۳ کتابخانه مساجد تا اجرای سرودهای خیابانی در «دهه امامت و ولایت»

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱
مدیر فهمای استان کهگیلویه و بویراحمد، برنامه های دهه امامت و ولایت در کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «علیرضا دولت آبادی» با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعداد ۱۳ کتابخانه در سطح کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کتابخانه‌ها به درخواست مدیران کانون ها استان و موافقت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، لنده و بهمئی افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: حمایت‌های مالی از طرف ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد، جهت خرید تجهیزات لازم انجام شده است.

 

وی افزود: همچنین کتاب‌های مورد نیاز این کتابخانه‌ها با موضوعات مختلف اعتقادی مذهبی علمی و فرهنگی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 

دولت آبادی ادامه داد: با افتتاح این ۱۳ کتابخانه، زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مساجد بیش از گذشته فراهم می‌شود و فعالیت‌های کانون ها با استقبال بهتری روبرو می‌شوند.

 

این مسئول فرهنگی در ادامه به دیگر برنامه های کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: ۶۴۶ کانون فرهنگی و هنری استان، کار آذین بندی مساجد و جشن های مردمی را در دهه امامت و ولایت بر عهده دارند.

 

دولت آبادی افزود: جلسات سخنرانی با موضوع تبیین واقعه غدیر در کانون‌های منتخب شهرستان ها برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به برپایی ایستگاههای صلواتی در کنار مساجد و معابر پرتردد اشاره کرد و گفت: راه اندازی کاروان های شادی را در شهرستان ها و تجلیل از برگزیدگان کانون‌ها در دستور کار قرار دارد.

 

وی به طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان در روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ کانون‌های مساجد اجرای سرود های خیابانی و پاتوقی در مناطق شلوغ و منتخب استان در روزهای قبل از عید غدیر و روز عید خواهد بود.

 
 

پایان پیام/ 630