برگزاری مسابقه ادبی هنری «عفاف در نگاه امام علی(ع)» به مناسبت هفته عفاف و حجاب

برگزاری مسابقه ادبی هنری «عفاف در نگاه امام علی(ع)» به مناسبت هفته عفاف و حجاب

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱
شفیعی از برگزاری مسابقه ادبی هنری «عفاف در نگاه امام علی(ع)» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسجد گوهرشاد و تبریک هفته عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ و آداب و رسوم ملی ایرانی جایگاه رفیعی دارد و همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، مسئله حجاب و عفاف را همواره یکی از دغدغه‌های مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند و آنرا حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی می داند.

وی، با بیان اینکه عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است، خاطر نشان کرد: مسئله حجاب که یک دستور دینی بوده و از مسائل مهم جامعه امروزی بوده، با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

شفیعی با اشاره به اهمیت رعایت و حفظ حجاب و عفاف، تصریح کرد: در پرتو رعایت حجاب و التزام به عفاف است که شخصیت انسانی زن حفظ و زمینه‌های رشد و تکامل زن و مرد در ابعاد مختلف فراهم می‌شود و امروز نهادینه کردن صیانت از فرهنگ حجاب رسالت مهم حوزه رسانه بوده و نفوذ فرهنگی و اجتماعی آن مربوط به حوزه فرهنگ‌شناسی است.

وی از برگزاری مسابقه ادبی هنری «عفاف در نگاه امام علی(ع)» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و نحوه شرکت در این مسابقه ادبی هنری خبر داد و یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در  قالب های شعر، متن ادبی، مقاله و دلنوشته حداکثر تا 27 تیرماه 1401 به نشانی zzp258@gmail.com ارسال کنند و در پایان به 14 نفر از آثار برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

 

پایان پیام/ 130