کانونی مسجدی که از ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه و بی‌سرپرست حمایت تحصیلی و معیشتی می‌کند

کانونی مسجدی که از ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه و بی‌سرپرست حمایت تحصیلی و معیشتی می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱
مدیر کانون فرهنگی هنری «قاسم بن الحسن(ع)» ‌علی‌رغم محدودیت‌های فعالیت در منطقه مرزی توانسته به همت مدیر و اعضای خود منشا برکات بسیار شود. حمایت تحصیلی، معیشتی و درمانی از ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه و بی‌سرپرست ازجمله آنها است.

«علی خاور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «قاسم بن الحسن(ع)» روستای بهادل از توابع مرزی استان خوزستان، اظهار کرد: این کانون مسجدی از سال 79 و در محورهای فرهنگی، پرورشی، هنری و ورزشی فعالیت خود را آغاز کرده است و علی‌رغم محدودیت ها و محرومیت های منطقه ای توانسته فرصت های خوبی را برای رشد بچه های مسجد فراهم کند.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «قاسم بن الحسن(ع)» افزود: برای مثال دوره های آموزشی به ویژه در اوقات فراغت تابستان از طریق رایزنی با حراست آموزش و پرورش برای تامین مکانِ موردنیاز برنامه ها، برای بچه های مسجد برگزار می شود.

 

وی از درخشش بچه های این کانون فرهنگی هنری در عرصه های مختلف خبر داد و گفت: علیرضا چنانی‌گوهر مقام اول در رشته هوافضا و خانم سیده اخلاص علوی که به هفت زبان دنیا مسلط است، به عنوان نماینده آسیا به کشور ژاپن دعوت شد از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری «قاسم بن الحسن(ع)» هستند.

 

خاور با بیان اینکه این کانون مسجدی در حوزه عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی نیز ورود کرده است، تصریح کرد: احداث مدرسه شش‌کلاسه «ایران من»، همکاری با دارالاکرام خوزستان و شوش و راه‌اندازی هجدهمین شعبه کشوری این مرکز همراه با حمایت تحصیلی، معیشتی و درمانی از ۲۰۰ دانش آموز نخبه و بی سرپرست ازجمله اقدامات این کانون مسجدی در زمینه محرومیت زدایی است.

 

 

وی ادامه داد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی به ارزش 30 میلیون تومان، دعوت از خیران مدرسه ساز برای احداث مدرسه «ایران من (شماره 102)»، اهدای زمین برای ساخت این مدرسه و اهدای 40 دستگاه تبلت به دانش آموزان محروم به منظور آموزش آنلاین در دوره کرونا هر یک به ارزش شش میلیون تومان نیز به برکت این کانون و همدلی و همراهی بچه های مسجدی انجام شده است.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «قاسم بن الحسن(ع)» در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب جشنواره های بومی عشایری و نمایشگاه صنایع دستی اهالی روستا نیز از دیگر فعالیت های این کانون مسجدی است.

 

 

 

پایان پیام/ 9