وقت جلسات با نماز تنظیم شود

وقت جلسات با نماز تنظیم شود

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱
حجت الاسلام خزاعی گفت: اگر شغل و عمل فرد تابع نماز باشد و وقت کاری با زمان اقامه نماز تنظیم و جلسات با نماز خاتمه یابد؛ افراد به معنی حقیقی کلمه و به لحاظ فردی سعادتمند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» امروز (25 تیر) در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در آستانه چهل و سومین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر کسی قرائت صحیح، دقت، لباس تمیز و حلال و حرام ها و وقت نماز را رعایت کند صحیح صحبت کردن، برنامه ریزی برای زمان در جامعه را می آموزد و سعادتمند می شود.

 

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه نماز، ارتقا دهنده انسان در جامعه حقیقی است، گفت: قرآن می گوید نماز را به پا دارید تا جامعه از منکرات و فحشا در امان باشد، بنابراین اگر جامعه خوب می خواهیم باید برای نماز اهمیت قائل شویم.

 

حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: همفکری در این جلسه باید برای ترویج نماز انجام شود تا نماز جایگاه خاصی داشته باشد و در ادارات و محیط های کار و کارخانه نیز نماز به وقت خود اقامه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شغل و عمل فرد تابع نماز باشد و وقت کاری با زمان اقامه نماز تنظیم شود و جلسات با نماز خاتمه یابد؛ افراد به معنی حقیقی کلمه و به لحاظ فردی سعادتمند می شوند؛ کلمه نماز و اذان باید مرتب بر آن تکرار شود تا جامعه اهل نماز شده و سعادتمند شوند.

 

وی یادآور شد: اگر کارمندی نمازگزار باشد کار خود را درست انجام می دهد و با ارباب رجوع درست رفتار می کند عصاره نماز خیرات و برکات زیادی دارد.

 

وی تصریح کرد: طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب، هجمه هایی که توسط دشمن می شد با یک خطبه نماز جمعه برای مردم روشن و مشکلات حل می شد، لذا نماز جمعه در جامعه ما بسیار تاثیرگذار است.

 

در این جلسه «ابوالفضل ایروانی» سرپرست فرمانداری نهبندان هم گفت: همه دستگاه ها بدون استثناء بودجه فرهنگی دارند اما اینکه کجا هزینه می شود مشخص نیست که باید  با حساسیت بیشتری مراقبت شود و با اولویت های فرهنگی هزینه شود.

 

سرپرست فرمانداری نهبندان افزود: راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید مکان مساجد و پایگاه های فرهنگی را قبل از ساخت و سازها مدنظر داشته باشند و در مباحث فرهنگی به صورت هیجانی تصمیم گیری نکند.

 

ایروانی ادامه داد: مولفه ها و مکان های فرهنگی در سطح شهر و روستا باید تقسیم شوند تا با کاهش آسیب های اجتماعی مواجه شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است و در حوزه مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف، نماز و سایر باید تقدیر از جوانان و نوجوانان به صورت مستمر و پرشور برگزار شود.

پایان پیام/ 575