برپایی بیش از ۷۰ موکب و ایستگاه صلواتی به همت کانون های مساجد شیراز در عید غدیر

برپایی بیش از ۷۰ موکب و ایستگاه صلواتی به همت کانون های مساجد شیراز در عید غدیر

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی با اشاره به برپایی بیش از ۷۰ موکب و ایستگاه صلواتی به همت کانون های مساجد شیراز در عید غدیر، گفت: در سطح استان یک هزار و ۳۰۰ باب کانون با برپایی برنامه های متنوع و شاد میزبان ارادتمندان مولا علی (ع) هستند.

حجت الاسلام «حسین امیدی» ضمن تشریح برنامه های عید غدیر در کانون های مساجد فارس، در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم که عیدالله الاکبر و عید بزرگ مسلمین محسوب می شود، شیعیان امیرالمومنین (ع) از مدتی قبل برنامه ریزی مناسبی را برای اجرای برنامه های متنوع انجام داده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس  افزود: در شهر شیراز بیش از 70 موکب و ایستگاه صلواتی برپا می شود که به توزیع شیرینی و شربت بین عاشقان مولا علی (ع) خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در این موکب ها برنامه های خاص و ویژه ای برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است، اظهار داشت: طبق آمار در سطح استان بیش از 20 برنامه شاد و مفرح در قالب جشن های خیابانی اجرا می شود و در شب و روز عید غدیر شاهد اجرای برنامه ها خواهیم بود.

حجت الاسلام امیدی ادامه داد: برنامه هایی نظیر شادپیمایی در شیراز از مساجد به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در شهرستان ها به تناسب جغرافیای شهرستان این برنامه به صورت مردمی و خودرویی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همچنین گفت: برنامه های متنوع دیگر از جمله توزیع بسته های معیشتی، غذای گرم، اطعام که توصیه بسیار زیادی شده است و مسجدی ها و کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج مشارکت جدی و خوبی دارند و به این مناسبت انجام می شود.

پایان پیام/ 130