حمایت ماهیانه مسجد امام حسن مجتبی(ع) از ۴۵ خانواده محروم

حمایت ماهیانه مسجد امام حسن مجتبی(ع) از ۴۵ خانواده محروم

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام فردوسی با اشاره به حمایت‌ معیشتی مسجد امام حسن مجتبی(ع) از محرومان، گفت: ۴۵ خانواده نیازمند به صورت ماهیانه از کمک‌های اهالی این خانه خدا بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام «محمد تقی فردوسی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در منطقه دردشت نارمک، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این مسجد کمک رسانی به اقشار محروم و بی بضاعت است و در همین راستا به صورت ماهیانه سبد معیشتی میان آنها توزیع می کنیم.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در منطقه دردشت نارمک افزود: جلسات تفسیر قرآن کریم، فعالیت دارالقرآن مسجد با عنوان «کریم اهل بیت(ع)» در حوزه آموزش تخصصی روخوانی و ترجمه قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان نیز در این خانه خدا برگزار می شود.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا از سوی این مسجد خدمات گسترده ای برای پیشگیری انجام شد، افزود: ضد عفونی کردن مسجد امام حسن مجتبی (ع)، معابر و خیابان های پیرامونی مسجد، ارائه آموزش های لازم به مردم به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا ازجمله این خدمات است. گروه جهادی مسجد نیز در خدمت رسانی به مردم و بیماران کرونایی فعال بود.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در ادامه با اشاره به ویژگی های مسجد تراز و برقرار، بیان کرد: اگر می‌خواهیم یک مسجد موثر و بانشاط داشته باشیم، باید توجه داشت مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز جماعت نیست، بلکه مسجد باید مکانی باشد برای تفسیر قرآن، تفسیر نهج البلاغه، محل اجتماع جوانان برای انجام کارهای فرهنگی، عقیدتی، تفریحی، اردوهای زیارتی و ورزشی تا از این طریق حضور مردم در مسجد رونق بیابد. علاوه بر این، به روز بودن امام جمعات در این رونق اثر دارد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40