مسجد و مدرسه، سنگر نوجوانان برای ساختن آینده روشن ایران اسلامی است

مسجد و مدرسه، سنگر نوجوانان برای ساختن آینده روشن ایران اسلامی است

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱
آیت الله خاتمی خطاب به نوجوانان گفت: اگر می خواهید جامعه و آینده خوبی در انتظار شما باشد باید از همین امروز شروع کنید، مدرسه و مسجد سنگر شماست و سعی کنید انتظارات مقام معظم رهبری از شما را برآورده کنید که همان تحصیل، تهذیب و ورزش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در مراسم جشن تکلیف 45 نفر از پسران اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد دهستان شیوانات بخش گرماب افزود: بالاترین گناهان شرک در عقیده و غیر قابل بخشش است که از آن به شرک اکبر یاد می شود؛ همچنین شرک اصغر شرک در عمل است که اگر دقت نکنیم در آن گرفتار می شویم.

 

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه زمانی که کار خوبی انجام می دهید دقت کنید با نیت غیر رضای خدا انجام ندهید، گفت: خداوند به پیامبر می فرماید: اگر کار خدایی را برای دلخوشی غیر خدا انجام می دهی اعمالت نابود می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: خلوص در عمل همواره مورد تاکید قران است و دوربین خدا از همه دوربین ها قوی تر است افرادی دوست دارند همیشه دیده شوند؛ غافل از اینکه بلندگوی خدا از همه بلندتر است و کسی که توسط خدا ترقی کند کسی نمی تواند او را به زمین بزند.

 

وی به واقعه غدیر و حضور120 هزار نفر که برای حج حضور داشتند اشاره کرد و گفت: این واقعه موجب اکمال دین اسلام شد، اگر امامت تعیین نمی شد دشمنان برای از بین بردن اسلام طمع داشتند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در اهمیت این واقعه همین بس که توصیه شده پیام غدیر را حاضران به غایبان برسانند، تاکید کرد: از بین افراد حاضر در این واقعه تنها 110 نفر این خطبه را به دیگران منتقل کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به دانش آموز ادامه داد: اگر می خواهید جامعه و آینده خوبی در انتظار شما باشد باید از همین امروز شروع کنید، مدرسه و مسجد سنگر شماست و سعی کنید انتظارات مقام معظم رهبری از شما را برآورده کنید که همان تحصیل، تهذیب و ورزش است.

در ادامه امام جمعه قیدار نیز بر ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از نظر اعتقادی و تفریحی تاکید کرد و گفت: در حدیث قدسی آمده است که خداوند تمام مخلوقات را برای انسان و انسان را برای خود آفریده است چرا که انسان اشرف مخلوقات است.

 

حجت الاسلام علی موسوی با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف، انسان را به شرافت می رساند و مقرب درگاه الهی می شود، گفت: انسان مکلف باید اهمیت این مرحله از زندگی را بداند؛ این روز با عظمت ترین روز و سیره انسان های بزرگ است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان خدابنده نیز در سخنانی از اجرای جشن تکلیف برای 600 نفر در طول یک سال خبر داد و گفت: این مراسم نیز با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز، اوقاف و امور خیریه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای 45 نفر از پسران اجرا می شود.

 

غورقانلو با بیان اینکه جشن تکلیف یک ماموریت الهی است، به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان؛ تا زمانی که انسان به تکلیف نرسیده شخصیت اصلی پیدا نمی کند، موقعی که به سن تکلیف رسید آفریدگار جهانیان او را خطاب قرار می دهد و مقرب درگاه الهی می شود؛ جشن تکلیف تشرف یک نوجوان به مقام عبودیت است.

پایان پیام/ 693