مساجد باید در مناسبت های دینی و انقلابی برنامه داشته باشند

مساجد باید در مناسبت های دینی و انقلابی برنامه داشته باشند

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۱
باباخانی، گفت: مساجد در مناسبت‌های مختلف حداقل یک برنامه ویژه متناسب با آن مناسبت را تدارک ببینند و مسجدی‌ها را با رخدادهای مهم آشنا کنند.

ناصر باباخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به اجرای فعالیت های مختلف در مساجد ،گفت: فضاسازی شهری در مناسبت‌های دینی و انقلابی در سطح استان کمرنگ شده است و  مسئولان ادارات و نهادهای مختلف باید تا توجه بیشتری به فضاسازی محیطی سطح شهرها در مناسبت های دینی و انقلابی داشته باشند و چهره شهرها را متناسب با مناسبت‌ها تغییر دهند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم،و در این راستا از مدارس انتظار داریم از طریق شبکه شاد دانش‌آموزان را با رخدادهای مهمی مثل عملیات مرصاد آشنا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد کارکرد های متنوع و متعددی دارد که یکی از آنها محل عبادت و پرستش خدای متعال است،خاطر نشان کرد: مساجد از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و جا دارد که از این ظرفیت عظیم خدادادی  استفاده شود، چون همه‌ی مردم به نحوی با مسجد سرو کاردارند و کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت بزرگی است که موجب جذب جوانان به مساجد می‌شود.

 

باباخانی با بیان نقش برجسته مساجد در همه مقاطع انقلاب اسلامی ،تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت مسجد می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد و رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تربیت شدگان مسجد بوده و در مساجد درس مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را آموخته بودند.

 

 

پایان پیام/ 712