اجرای «شنبه های کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

اجرای «شنبه های کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۱
طرح «شنبه های کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با معرفی کتاب «از نجران تا مدینه» اثر «محمدرضا انصاری» اجرا شد.

«محمدجعفر شفیعی» با تاکید بر اهمیت نقش مطالعه و کتابخوانی در تکامل جامعه بشری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر  شیراز، گفت: متولیان فرهنگی باید با شیوه های نوین علمی بتوانند كتاب را همچون شبكه های اجتماعی به راحتی در دسترس همه افراد قرار دهند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، یکی از اهداف مطالعه کتاب را تغییر رفتار اجتماعی به سمت مثبت عنوان کرد و افزود: باید احساس تشنگی به کتاب در نوجوانان و جوانان و حس نیاز مطالعه در این افراد ایجاد شود.

وی، کتاب را ماندگارترین و اثر بخش‌ترین رسانه میان‌نسلی دانست وخاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی احترام به دانایی و فهم جامعه است و امروز هر قدر که توجه افکار عمومی به اصل موضوع مطالعه کتاب جلب شود، جامعه ما بیشتر از گذشته در مسیر تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرد.

شفیعی با بیان اینکه خروجی مطلوب جامعه مستلزم ارتقای سطح فرهنگ عمومی افراد جامعه است، تصریح کرد: افزایش سطح فرهنگ عمومی به واسطه کتابخوانی می‌تواند میراث گرانقدری برای نسل آینده باشد.

وی با بیان اینکه در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کتاب «از نجران تا مدینه» اثر «محمدرضا انصاری» انتشارات «دلیل ما» با موضوع «ماجرای مباهله» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برای علاقه مندان معرفی شد، تصریح کرد: ماجرای مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران یکی از فرازهای مهم تاریخ اسلام است. مباهله به معنی مبارزه به وسیله دعا کردن است و نجرانیان وقتی پیامبر (ص) و اهل بیتش (ع) را برای این مباهله دیدند، از تصمیم خود صرف نظر کردند و صلح نمودند. نویسنده کتاب 90 داستان در ارتباط با این واقعه و اتفاقات دیگری که به نجرانیان و اسلام مرتبط است، در کتاب حاضر جمع آوری و به عنوان یک دوره اطلاعات درباره مباهله و پیامدهای آن مطرح کرده است.

شفیعی گفت: این کتاب نه تنها برای نوجوانان و جوانان بسیار مفید است، بلکه بسیاری دیگر از مخاطبان را نیز با اطلاعات جدید و خواندنی روبرو می کند.

وی در پایان تاکید کرد: در عصری که به پشتوانه رسانه های دیداری و شنیداری، اندیشیدن و مطالعه را فدای دنیای مجازی و اینترنت کرده است، باید کودکان و نوجوانان را با کتابخانه ها پیوند دهیم.

 

پایان پیام/ 130