مساجد و کانون‌ها محور فعالیت‌های فرهگی هستند

مساجد و کانون‌ها محور فعالیت‌های فرهگی هستند

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام کلات پور،گفت: مساجد و کانون‌های آن محور فعالیت‌های فرهگی هستند و این محور بهترین زمینه و بستر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌‌الاسلام افشین کلات‌پور،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت،گفت: طرح اوقات فراغت با هدف ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری در قالب رواق‌های ۱۲ گانه در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه،افزود: برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری جشن‌های عید قربان تا غدیر، برپایی کلاس‌های هنری و برگزاری اردو از جمله برنامه‌های اجرایی در قالب طرح اوقات فراغت است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوران همه گیری کرونا اعضای کانون های مساجد استان به واسطه سامانه بچه های مسجد با قوت درحال انجام فعالیت های متعدد در بخش های فرهنگی، قرآنی، کتابخانه ای بوده اند و این فعالیت ها همچنان تداوم دارند.

 

حجت الاسلام کلات پور ،تصریح کرد: برنامه های اوقات فراغت مساجد برای تمامی اقشار جامعه دیده شده و نوجوانان و جوانان برای نام نویسی در این دوره ها هیچ محدودیتی ندارند .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه،اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت نذری در شانزدهمین دوره طرح ملی نذر قربانی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده سه شهرستان غربی استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب توزیع شد .

 

وی گفت: این بسته های گوشت نذری قربانی به مناسبت ماه ذی الحجه و عید سعید غدیر با محوریت خیرین برنامه تلویزیون به سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) و آستان مقدس حضرت شاه عبدالعظیم (ع) بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده توزیع شده است.

 

 

پایان پیام/ 712