برگزاری آیین «به تن کردن لباس عزای امام حسین (ع)» در کانون «امام رضا (ع)» گراش

برگزاری آیین «به تن کردن لباس عزای امام حسین (ع)» در کانون «امام رضا (ع)» گراش

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۱
مقتدری از برگزاری آیین «به تن کردن لباس عزای امام حسین (ع)» در کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش خبر داد.

«علی اکبر مقتدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گراش، با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم حسینی، گفت: آنچه ماه محرم را نسبت به سایر مناسبت ها متمایز کرده، حضور پرشور مردم در آیین های عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش افزود: همچنین برگزاری آیین های خاص ماه محرم در شهرها و مناطق مختلف به شیوه های متنوع و متفاوت در متمایز بودن این مناسبت نقش اساسی دارد.

 

وی از جمله این آیین ها را برگزاری برنامه «به تن کردن لباس عزای امام حسین (ع)» عنوان کرد که در کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» شهرستان گراش و با حضور پرشور اهالی مسجد، کودکان و نوجوانان مسجدی و پیشکسوتان و ارادت مندان به حضرت سیدالشهدا (ع) انجام می شود.

 

مقتدری به جزییات این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: سخنران این مجلس حجت الاسلام «محمد پرهیزگار» و مرثیه خوان آن نیز «محمدحسن عباس پور» ذاکر اهل بیت (ع) است.

 

وی به زمان برگزاری این آیین اشاره کرد و گفت: آیین «به تن کردن لباس عزای امام حسین (ع)» روز پنجشنبه ششم مرداد ماه از ساعت 21 و 30 دقیقه در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام رضا (ع)» گراش با اشاره به حضور هیات های مذهبی شهرستان در این محفل از عموم شهروندان برای شرکت در برنامه استقبال از ماه محرم و عزای امام حسین (ع) دعوت کرد.

پایان پیام/ 691