کنگره اربعين مصداق بارزي از شعار نهضت بازگشت به مساجد است

کنگره اربعین مصداق بارزی از شعار نهضت بازگشت به مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
خورشيدي، با اشاره به نقش بي‌بديل کنگره عظيم اربعين در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي و تمدن‌سازي گفت: اين رويداد مصداق بارزي از شعار نهضت بازگشت به مساجد است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، «امیر حسین خورشیدی» عصر امروز چهارشنبه 19 مرداد ماه  در نشست ستاد اربعین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه حرکت اربعین حسینی، یک حرکت کاملا فرهنگی و خود جوش محسوب می شود، بیان کرد: اگر بخواهیم به صورت بین المللی و تمدنی به این قضیه نگاه کنیم ؛ این راهپیمایی عظیم طلیعه ظهور است؛ کنگره اربعین حسینی واسطه ای برای َآشنایی با مساله ظهور است.

سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های مدیریت جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و اقدامات اثرگذاری که در این مدت انجام شده است، افزود: تلاش شده است تا از همه ظرفیت های حاکمیتی و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران،  ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ... برای رفع نیاز های مساجد و کانون های مساجد در اربعین حسینی استفاده شود.

خورشیدی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر نهضت بازگشت به مساجد تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با توسعه کانون های مساجد،  کانون ها را محور برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه قرار دهیم.

وی گفت: چنانچه مساجد  مسائل اجتماعی مردم را در بر گرفته و رافع  مسائل و مشکلات آنها باشند؛ مردم به مسجد مراجعه می کنند و اساسا اگر بخواهیم  مسجد محور شویم مسله ما در وهله اول مراجعه مردم است؛ در این میان کنگره اربعین از جمله مسایلی که است که مردم به واسطه این حرکت عظیم اجتماعی به مساجد مراجعه می کنند و مسجد خود به خود محوریت این فعالیت اجتماعی قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: چنانچه  نظیر چنین حرکت های اجتماعی را در مساجد داشته باشیم، مساجد محل رجوع مردم جهت رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی شده و یقینا هر گونه فعالیت فرهنگی و فرهنگ سازی چنانچه از طریق مسجد انجام گیرد یک فرهنگ سازی ریشه دار خواهد بود.

گفتنی است دیدار با کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و بازدید از فرش دست بافته اعضای کانون های مساجد ایلام به منظور اهدا به حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) از دیگر برنامه های سفر سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به استان ایلام بود.