چله نوکری مسجدی‌های باغ فیض در محرم و صفر

چله نوکری مسجدی‌های باغ فیض در محرم و صفر

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
متشرعی از برگزاری چله نوکری در محله باغ فیض خبر داد و گفت: این چله با مشارکت مساجد و با محور اقامه عزای حسینی مقابل منزل شهدای این محله، از ابتدای محرم آغاز شده و تا ۱۰ ماه صفر ادامه دارد.

«مرتضی متشرعی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز «چله نوکری» از ابتدای محرم حسینی و به همت مسجدی ها و اهالی محله باغ فیض، اظهار کرد: محرم امسال سومین سالی است که از شب اول محرم مهمان شهدای باغ فیض هستیم، بدین ترتیب که از ساعت ۱۹ به مدت 40 روز مجلس روضه سیدالشهداء(ع) را در مقابل منزل یک یا چند شهید محله باغ‌فیض برپا می کنیم.

 

 

 

 

این مداح و ذاکر اهل بیت(ع) درباره بانیان این چله نوکری، بیان کرد: این چله نوکری با همکاری پایگاه بسیج شهید علی ناطق نوری، مسجد جامع باغ فیض و مشارکت دیگر مساجد محله و به صورت کاملاً مردمی و به همراهی نمازگزاران مسجدی و هیئتی ها در حال برگزاری است.

 

وی درباره آثار و برکات برگزاری این چله نوکری با محوریت خانواده معظم شهدا، تصریح کرد: این اقدام اثرات و خیرات بسیار دارد، هم تعظیم و بزرگداشت شهدا و خانواده معظم آنها است و هم اقامه روضه امام حسین(ع) در کوچه ها و به صورت عمومی که شور حسینی و عزاداری های اباعبدالله الحسین(ع) را همگانی کرده است.

 

متشرعی با بیان اینکه از سه شنبه، 25 مرداد به مدت 12 شب روضه خانگی نیز در محله باغ فیض برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نوجوانان محله باغ‌فیض به عنوان خادم‌الشهدا در برگزاری چله نوکری مشارکت دارند و هر روز یک ساعت زودتر برای آماده سازی محیطی و انجام تدارکات، در محل برگزاری روضه حضور می یابند.

 

 

پایان پیام/ 9