میزبانی کانون «شهدای عین دو» از زائران اربعین با پویش «هر خانه، یک حسینیه»

میزبانی کانون «شهدای عین دو» از زائران اربعین با پویش «هر خانه، یک حسینیه»

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
هليچي از برگزاري پويش «هر خانه، يک حسينيه» به همت کانون «شهداي عين دو» اهواز خبر داد و گفت: اين پويش دردهه دوم محرم برگزار شده و تا اربعين حسيني تداوم مي يابد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «کریم هلیچی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «شهدای عین دو» و هیئت فرهنگی مذهبی محمد رسول الله (ص) اهواز به مناسبت ایام محرم حسینی و همچنین کنگره عظیم اربعین، بیان کرد: جوانان حسینی و ولایت‌مدار منطقه، با اقتدا به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و منویات ایشان نسبت به مساله جهاد تبیین، اقدام به راه‌اندازی پویش«هر خانه، یک حسینیه» کردند تا بدین وسیله از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) پذیرایی کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای عین دو افزود: خدمت به زوار حسینی، برپایی مجالس عزاداری، حضور در کنگره عظیم اربعین و هر قدم برای امام حسین (ع)، رویکردی در راستای مقدمه‌سازی برای امر ظهور به شمار می‌آید، چراکه امام زمان (عج) هنگام ظهور مردم را خطاب قرار داده می فرماید: « إِنّی أَنَا الْمُنْتَقِم، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتل عَطشاناً، أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين سَحَقوهُ عُدواناً». بنابراین وظیفه ما این است که در برپایی هر باشکوه تر شعائر حسینی و شناساندن سیدالشهدا (ع) به عالم حرکت کرده و عمل کنیم.

 

وی ادامه داد: طی برگزاری پویش «هر خانه یک حسینیه» هر شب مراسم عزاداری و پذیرایی از زوار در دهه دوم محرم حسینی به میزبانی یکی از منازل برگزار می شود؛ ضمن اینکه همین روند در طول کنگره عظیم اربعین نیز تداوم می‌یابد؛ تاکنون نیز بسیاری از خانواده ها برای اسکان، تغذیه و پذیرایی از زوار اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند تا بتوانند در منازل خود به زائران خدمت کنند.

 

نایب رئیس شورای سازمان تبلیغات اسلامی اهواز افزود: از سوی دیگر اعضای کانون‌های مساجد برنامه ویژه‌ای برای پیاده‌روی اربعین داشته و از شهر اهواز مسیر حرکت خود را آغاز کرده و تا رسیدن به مرز چذابه، شش روز در راه هستند و بین مسیر در همین منازل که پیش‌تر به آنها اشاره شد اسکان و پذیرایی می شوند.

پایان پیام/ 9