تغییر فضای فرهنگی سعادت‌آباد با عزاداری‌های حسینی مسجد الرسول(ص)

تغییر فضای فرهنگی سعادت‌آباد با عزاداری‌های حسینی مسجد الرسول(ص)

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام بابایوسفی با اشاره به ۶ دهه عزاداری در مسجد الرسول(ص)، گفت: فضای فرهنگی محله سعادت‌آباد به واسطه فعالیت این مسجد در محرم و صفر کاملاً تغییر می‌کند و نشانه‌های بیشتری از حجاب و دیگر رفتارهای مذهبی در اهالی دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مهرداد بابایوسفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجدالرسول(ص) (واقع در تهران، محله سعادت آباد، میدان شهید طهرانی مقدم) شش دهه مجلس روضه و سوگواری در مصائب آل الله(ع) برگزار می کند، اظهار کرد: این مسجد در پی محدودیت های ایجاد شده در دوره شیوع ویروس کرونا از فضای موسسه پارس خودرو برای برگزار این مجالس در ماه های محرم و صفر استفاده می کرد و به این صورت مجالس سوگواری حسینی این مسجد در ماه محرم تعطیل نشد.

 

امام جماعت مسجد الرسول(ص) افزود: هیئت قاسم بن الحسن(ع) جوانان این مسجد با همکاری پایگاه بسیج و هیئت امنا این شش دهه مجلس را برگزار می کند که در دهه اول محرم امسال، حجت الاسلام والمسلمین معرفت سخنرانی کرد و در دهه دوم ضمن سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری، از فیض ذاکری برخی از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما و مداح نابینای زنجانی استفاده می کنیم. این مجالس در دهه سوه ماه محرم و دهه اول ماه صفر بدون سخنرانی و البته همراه با ذاکری ستایشگران اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از ابتکارات در مسجد الرسول(ص) این است که هر شب هیئت قاسم بن الحسن (ع) در قالب دسته سینه‌زنی وارد مسجد می شود و عموماً پیشکسوتان مسجدی از این جوانان عزادار استقبال می کنند. این کار موجب پیوند بیشتر میان نسل جوان و سالمندان در این خانه خدا شده است.

 

بابایوسفی گفت: مجموع فعالیت های مسجد الرسول(ص) در دهه اول محرم که با همراهی هیئت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) و ناحیه بسیج منطقه برگزار می شود، موجب تغییر فضای فرهنگی و افزایش رعایت حجاب و سیاه‌پوش شدن مردم در منطقه سعادت آباد می شود به طوری که چندین رسانه امسال نیز تیتر «تغییر فضای شهری در سعادت آباد» را برای کار ما در این مسجد به کار بردند.

 

وی خاطرنشان کرد: خیریه مسجد الرسول(ص) امسال نیز به مناسبت ماه محرم بسته های ارزاق و غذای گرم میان نیازمندان توزیع کرد و به صورت منظم نیز هر دو ماه یک بار، حدود ۲۰۰ سبد معیشتی میان خانواده های نیازمند توزیع می کند.

پایان پیام/ 397