برگزاری هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد با حضور ۱۵۰۰ نفر از ائمه جماعات

برگزاری هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد با حضور ۱۵۰۰ نفر از ائمه جماعات

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ذاکر از برگزاری هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد با حضور ۱۵۰۰ نفر از امامان جماعت استان تهران خبر داد و گفت: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این اجلاس سخنرانی می‌کند.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد خبر داد و اظهار کرد: این اجلاس طبق سال های پیش از شیوع کرونا با حضور ائمه جماعات استان تهران برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه هجدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، یکشنبه، 30 مرداد در مجتمع امام خمینی(ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات و با حضور 1500 نفر از ائمه جماعات، مسئولان و متولیان فرهنگی برگزار می شود، تصریح کرد: در این اجلاس حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای راهبردی مرکز رسیدگی به امور مساجد و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حجت الاسلام محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد سخنرانی می کنند. همچنین پیام آیت الله العظمی نوری همدانی در این اجلاس قرائت می شود.

 

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت روز جهانی مسجد، افزود: تولید محتوای چند رسانه ای شامل نماهنگ، تیزر و جلوه های بصری شهری با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: مساجد محوری با موضوع روز جهانی مسجد، ویژه برنامه هایی را برگزار می کنند و در بخش تولید محتوا، سوژه سخنرانی و مقالات توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد آماده شده و در اختیار ائمه جماعات قرار می گیرد تا درباره مسجدالاقصی و روز جهانی مسجد آنها را تبیین کنند.

 

گفتنی است، دنیس مایکل ولیم روهان، شهروند اسرائیلی روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی را به آتش کشید. در نتیجه این اقدام، ۱۵۰۰ مترمربع از فضای مسجد از بین رفت و منبر تاریخی مسجد منتسب به سلطان ناصر صلاح‌الدین یوسف بن ایوب (سال ۵۸۳ هجری) در آتش سوخت. در پی این حادث و در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که تایید و تصویب شد.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40