میزبانی کانون «دوستان آسمانی» جهرم از عزاداران حسینی در دهه دوم محرم

میزبانی کانون «دوستان آسمانی» جهرم از عزاداران حسینی در دهه دوم محرم

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
گواهیان گفت: آیین سوگواری شهادت امام حسین (ع) در دهه دوم محرم به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم در حال برگزاری است.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: عزاداری دهه دوم ماه محرم همچون دهه نخست با شور و شکوه وصف ناپذیر مسجدی ها در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم به جزییات این برنامه اشاره کرد و بیان داشت: سخنران این آیین ها حجت الاسلام «ابوذر زارعی» بوده و و ذاکران اهل بیت (ع) نیز به نوحه خوانی می پردازند.

 

وی به زمان برگزاری آیین های عزاداری دهه دوم ماه محرم در این کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و اظهارداشت: این برنامه از شام غریبان امام حسین (ع) آغاز و تا پایان دهه دوم ادامه پیدا می کند.

 

گواهیان ادامه داد:آیین عزاداری دهه دوم ماه محرم در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» همراه با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار و از عموم اهالی مسجد و شهروندان برای شرکت در این مراسم حضور دارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم همچنین گفت: آیین های عزاداری در این کانون فرهنگی هنری از دهه اول محرم آغاز شده و در کنار آن برنامه های دیگری همچون تشکیل دسته های زنجیرزنی و سینه زنی راه اندازی شده است.

 

وی اظهار کرد: همچنین به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری، موکب پذیرایی از عزاداران حسینی برپا و در طول دهه اول محرم از عزاداران حسینی پذیرایی شده است.

پایان پیام/ 691