فعالیت های کانون های مساجد در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شود

فعالیت های کانون های مساجد در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شود

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: ظرفیت و فعالیت های کانون های مساجد در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شود و دریافت سرانه حمایتی از این طریق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 25 مرداد) در جلسه «ساعت همدلی» ویژه مناطق یک و 11 شیراز که به مناسبت هفته جهانی مسجد برگزار شد، با اشاره به اینکه کار در مساجد از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: هدف ما از این جلسات شبکه سازی و تشکیل یک تشکل مسجدی است و اگر این مساجد متصل بهم باشند و اتفاقات مهمی روی می دهد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه در زمینه های مختلف مساجد باید به هم یاری برسانند و مساجد مستقل بوده اند و اکنون هم همین است، افزود: مجموعه های فرهنگی و کانون های فرهنگی هنری باید خود را تقویت کنند و در کنار هم فعالیت ها گسترش دهند.

مدیر ستاد «فهما» استان فارس با اشاره به اینکه دریافت تجارب بین مساجد یکی از اهدافی است که دنبال می کنیم، اظهار کرد: ظرفیت و فعالیت های کانون های مساجد در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شود و دریافت سرانه حمایتی از این طریق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با مجموعه های مختلفی قرارداد امضا شده است که در زمینه های مختلف خدمات به بچه های مسجدی ارائه می کند، افزود: 13 محل اسکان در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و بچه های مسجدی به ویژه مشهد اولی ها با هماهنگی کانون فرهنگی هنری مسجد به مشهد مقدس اعزام می شوند.

حجت الاسلام امیدی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای دریافت شناسه ملی باید اقدام کنند و طرح های حساب شده و اثرگذار در زمینه های اجتماعی و فرهنگی مورد حمایت قرار می گیرند اما برای این حمایت باید شناسه ملی دریافت شده باشد.

پایان پیام/ 130