مسجد منشورالسلطان؛ پایگاهی باسابقه در گره‌گشایی اجتماعی اقتصادی از مردم

مسجد منشورالسلطان؛ پایگاهی باسابقه در گره‌گشایی اجتماعی اقتصادی از مردم

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
مسجد منشورالسلطان، از مساجد تاریخی تهران و مربوط به دهه ۲۰ شمسی، سالیان سال است که به پایگاهی اجتماعی برای اهالیِ خیابان امام خمینی(ره) تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد منشور السطان مسجد قدیمی از دوره پهلوی است. این مسجد دارای قدمتی 8۰ ساله است که در خیابان امام خمینی(ره)‌ تهران واقع است و سالیانی دراز اهالی این منطقه را همنوا با آوای اذان و ذکر راز و نیاز میهمان خدمات فرهنگی، مذهبی خود کرده است.

 

مسجد منشور السلطان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکزی مانند بیمارستان روزبه و بیت رهبری و داروخانه شبانه روزی 29 فروردین قرار گرفته است.بنای این مسجد ۷۰۰ متری، بدون گنبد و مناره و با نمایی آجری همراه با خانه‌های قدیمی اطراف، مجموعه کاملی از معماری دهه ۲۰ را به نمایش گذاشته است.

 

 

 

 

مسجد منشور السلطان، سالیان سال است که به یک پایگاه اجتماعی برای اهالیِ محل تبدیل شده است. این مسجد با شناسایی نیازمندان و کمک رسانی مستمر و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اهالی محله و محدود نشدن به محیط مسجد، جایگاه خود را به واسطه بچه های مسجد، تقویت کرده است.

 

از نگاه مردم محل مسجد منشور السلطان فراتر از محلی برای نماز خواندن است و طی این سال‌ها تلاش مسجد برای حل مشکلات را به چشم دیده‌اند و از طرفی با اعتماد به وجود آمده به حل مشکلات کمک کرده‌اند.

 

 

 

 

اهالی این مسجد روزی به محلول ضدعفونی نیاز بود، تامین کردند و رایگان به خانه‌ها دادند؛ روزی به ماسک احتیاج شد چرخ خیاطی قرض گرفتند و ماسک تولید کردند و رایگان پخش کردند؛ روزی اعلام شد بیمارستان محل به شیلد احتیاج دارد، همه دست به کار شدند و شیلد تولید کردند. گفتند مردم به واسطه کرونا در خانه قرنطینه هستند و به شادی احتیاج دارند، کاروان شادی راه انداختند و کوچه به کوچه سرود اجرا کردند.

 

 

 

 

امروز نیز با توجه به شرایط اقتصادی نیاز است که به مسائل معیشتی مردم پرداخته شود و حالا نیز این مسجد است که پرچمدار حل مشکلات اقتصادی است.

 

 

 

مسجد منشور السلطان با کمک و همکاری برنامه «پله پله تا ملکوت» رادیو اقتصاد اقدام به برگزاری جلسه مشاوره رایگان کسب و کار نموده است.

 

 

 

پایان پیام/ 40