شناخت و ساماندهی ظرفیت های فرهنگی و هنری جازموریان در اولویت است

شناخت و ساماندهی ظرفیت های فرهنگی و هنری جازموریان در اولویت است

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: شناخت و ساماندهی ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه از اولویت مهم این اداره کل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۹ مردادماه نشست شورای فرهنگ عمومی زهکلوت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

 

بهرام مسلمی مهنی در این نشست با اشاره به زیر ساخت های فرهنگی و هنری زهکلوت، گفت: شناخت و ساماندهی ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه از اولویت مهم این اداره کل است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: تشکیل و ساماندهی انجمن های هفت گانه فرهنگی و هنری که توسط هنرمندان صورت می پذیرد نیز در اولویت قرار دارد.

 

وی ضمن تشکر از هم افزایی و هم گرایی دستگاه های متولی فرهنگ، خاطرنشان کرد: همگرایی با نهادهای فرهنگی از جمله ستاد نماز جمعه ، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش پرورش جهت پیشبرد امور فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

 

مسلمی مهنی با ضروری خواندن تاسیس و راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری برای شکوفایی و شناساندن استعدادها، ابراز کرد: قصد داریم کلاس های فرهنگی و هنری و آموزش خبر و امور رسانه در شهرستان جازموریان برگزار کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری به یاد اولین شهید مدافع حرم شهرستان جازموریان شهید پرویز بامری هر ساله در قالب های متنوع فرهنگی و هنری  برگزار خواهد شد.

 

وی نشست با نخبگان این منطقه و استفاده از ظرفیت های آنان را از برنامه های خود عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی روستایی و انتخاب یک روستا را به عنوان پایلوت فرهنگی در دستور کار قرار داد.

 

حجت الاسلام کاظم صادقی در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: جازموریان پیشینه فرهنگی بسیار خوبی دارد و در تمامی عرصه ها بخصوص فرهنگی بسیار فعال است.

 

امام جمعه جاموزیان منطقه برجک را مهد شاعراین رودبار جنوب دانست و افزود: این منطقه در حوزه شعر و ادبیات فارسی زبانزد  خاص و عام است.

 

وی با بیان این مطلب که از ظرفیت های موجود زهکلوت استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: جوانان این منطقه از به عنوان پرند راه انداخته اند و در حال فعالیت های فرهنگی می باشند که سایر شهرستان های همجوار درخواست عضویت در این مهم را دارند چرا که سرآمد کار فرهنگی در این منطقه است.

 

مسلمی مهنی بیان کرد: روستاهای حرمت آباد مختار آباد در بحث فعالیت های قرآنی بسیار فعال و خبره کار می کنند و ۷۰ مربی دوره ای داریم که به صورت هفتگی فعال هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این منطقه ظرفیت قرآنی از جمله حافظین قرآنی فعالی دارند و همچنین در منطقه کوهستان حوزه میل فرهاد ۲۳ روستا وجود دارد که ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی دارند اما به دلیل نبود امکانات فعال نیستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد ما در حوزه کانون های فرهنگی و هنری بسیار ظرفیت دارند و اگر کانون های مساجد در این مناطق فعال شوند اتفاقات بسیار خوبی رقم می‌خورد.

 

حجت الاسلام صادقی خواهان استقرار نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زهکلوت شد و گفت: به منظور ساماندهی فعالیت های فرهنگی این مهم را لازم و ضروری است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های که داریم اگر موسسات قرآنی فعال شود قطعا این منطقه فعالیت های فرهنگی را انجام خواهد داد که در منطقه سرآمد می شود.

 

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: چند نفر از مربیان زهکلوت با حضور ۸۰نفر در شهر راین دوره حفظ جز ۲۹ و ۳۰ را برگزار کردند.



امام جمعه جازموریان بیان کرد: اگر موسسات مستقل باشند می توانند فعالیت های بالقوه ای انجام دهند.

 

وی در خاتمه با بیان این مطلب که توجه جدی به خانواده شهدا از وظایف ما است، تاکید کرد: تنها شهید مدافع حرم در جنوب کرمان است درخواست داریم سالانه جشنواره این شهید بزرگوار برگزار شود.

پایان پیام/ 586