مسجد بزرگترین سرمایه انسان/ نیاز ۴۲۰ میلیون تومانی مسجد حضرت رقیه (س) بیرجند

مسجد بزرگترین سرمایه انسان/ نیاز ۴۲۰ میلیون تومانی مسجد حضرت رقیه (س) بیرجند

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آبادانی و ساخت مسجد بزرگترین سرمایه انسان ها هم در این دنیا و هم در روز قیامت است و تا هر زمانی که مردم در این مکان مقدس به عبادت بپردازند، بنیانگذار آن از ثواب عبادت بهره مند خواهد شد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبیامروز بیست و یکم اوت، مصادف با 31 مرداد، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

 

مسجد در دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و انسان بدین‌وسیله می‌تواند به درجات عالی رشد و تعالی برسد.

 

مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات دین است، به این جهت در روز جهانی مسجد جا دارد تا قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی این مکان های معنوی مورد توجه قرار بگیرد.

 

در آیه 36 سوره نور چنین آمده است: «در خانه هایی (مانند مساجد) خداوند رخصت داده که آن جا بلندی یابد و در آن ذکر نام خدا شود و صبح و شام تسبیح و تنزیه ذات پاک او کنند».

 

با بررسی آیات قرآن، در می‌یابیم که نگاه قرآن به مکان مقدسی چون مسجد، نگاهی ژرف و شکوهمند است چرا که خداوند، مساجد را مکان هایی برای اوج گرفتن و رسیدن به قله قرب الهی می داند و به ره پویان وصال، مکانی چون مسجد را معرفی می کند تا از آن به عنوان مکان پرواز به سوی دوست استفاده کنند.

 

به گفته برخی از بزرگان آبادانی و ساخت مسجد بزرگترین سرمایه انسان ها هم در این دنیا و هم در روز قیامت است و تا هر زمانی که مردم در این مکان مقدس به عبادت بپردازند، بنیانگذار آن از ثواب عبادت بهره مند خواهد شد.

 

همچنین در کتاب بحار الأنوار آمده که «مَن بَنی مَسجِدا و لَو كَمَفحَصِ قَطاةٍ بَنَی اللّه ُ لَهُ بَيتا فِي الجَنَّةِ؛» هر كه مسجدی، هر چند به اندازه لانه یك پرنده، بنا كند، خداوند برای او در بهشت خانه ای بسازد. در این خصوص با یکی از هیئت امنای مساجد خراسان جنوبی هم صحبت شدیم تا خیرین و برای تکمیل ساخت مسجد حضرت رقیه پیش قدم و از ثوات معنوی این مکان بهره مند شوند.

 

بدهی 420 میلیون تومانی/ مسجد حضرت رقیه(س) نیازمند کمک  مردم و خیّرین است

«مجتبی زنگالی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به آیه 18 سوره توبه «منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیر خدا نترسند، پس امید است که از هدایت‌یافتگان راه خدا باشند»، اظهار کرد: با عنایت به آغاز تکمیل پروژه های عمرانی مسجد حضرت رقیه(س) شامل اجرای سقف، روشنایی، ستون ها و کانال کشی کولر نیازمند 250 میلیون تومان همراهی خیرین هستیم.

 

رئیس هیئت امنای مسجد حضرت رقیه(س) بیرجند افزود: در یک سال گذشته برای سیم کشی و روشنایی مسجد حضرت رقیه(س) 145 میلیون تومان هزینه شده و 28 میلیون و 200 هزار تومان با کمک مردم پرداخت شده اما هنوز 118 میلیون و 800 هزار تومان بدهی داریم.

 

وی با بیان اینکه گودبرداری نانوایی و سرویس بهداشتی 16 میلیون تومان هزینه داشته که به کارفرما پرداخت شده است، افزود: این مهم نیازمند 16 میلیون تومان اعتبار دیگر است.

 

وی ادامه داد: تامین پنجره و حفاظ، شیشه و رنگ 29 میلیون تومان هزینه داشته که از مبلغ، 10 میلیون تومان پرداخت شده و 19 میلیون تومان بدهی داریم.

 

رئیس هیئت امنای مسجد حضرت رقیه(س) بیرجند گفت: برای تکمیل ستون‌های مسجد 20 میلیون تومان هزینه شده که تاکنون هشت میلیون تومان آن پرداخت شده و مابقی نیازمند خیرین هستیم.

 

زنگالی گفت: برای کف سازی شبستان و کفش‌داری خواهران و برادران با زیربنای هزار و 70 مترمربع، 170 میلیون و 700 هزار تومان هزینه داشته که 83 میلیون و 500 هزار تومان آن پرداخت شده و 87 میلیون و 200 هزار تومان آن باقی مانده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای سقف کاذب مسجد هم نیازمند 43 میلیون تومان اعتبار است، گفت: برای اجرای سیستم سرمایشی 9 میلیون تومان بدهی داریم.

 

رئیس هیئت امنای مسجد حضرت رقیه(س) بیرجند مجموع هزینه‌کرد عمرانی مسجد را 576 میلیون و 700 هزار تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون کمک‌های نقدی مردمی 156 میلیون و 700 هزار تومان بوده است و بدهی های بابت تسهیلات قرض الحسنه مردمی نیز 130 میلیون تومان و بدهی کارفرما 290 میلیون تومان است.

 

زنگالی همچنین مجموع بدهی مسجد حضرت رقیه(س) شامل (قرض الحسنه و کارفرما) را 420 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیازمند کمک های مردمی و خیرین هستیم.

 

وی با بیان اینکه مسجد حضرت رقیه(س) هیچ منبع درآمدی ندارد و مسجد حاشیه شهر بیرجند در بلوار میلاد است که چهار هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: لذا نیازمند همراهی مردم در تکمیل آن هستیم.

 

مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای کمک به مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد حضرت رقیه(س) به شماره کارت 6037998180527748 نزد بانک ملی و یا شماره حساب 0227018161007 واریز کنند.

 

 

 

پایان پیام/ 575