تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام شود

تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام شود

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
کاکایی،گفت: تمام تصمیم گیری های جامعه اسلامی باید با محوریت مساجد انجام و محلات اسلامی با محوریت مساجد شکل گیرد.

مجتبی کاکایی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، با اشاره به اهمیت مسجد و فعالیت های آن، گفت: مسجد قلب تپندۀ جامعۀ اسلامی در تمامی امور و مسائل بوده و خواهد بود.

 

  فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب،افزود: مسجد نه تنها به زندگی دینی مردم معنا بخشید، بلکه نقش ژرف و عمیق در صحنۀ سیاست و اجتماع ایفا کرد و ایمان و اعتقاد و اخلاص و ایثار را در خدمت به جامعه و توسعۀ سیاسی و اسلامی به‎کار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه ،انقلاب اسلامی ایران نیز به دلیل داشتن خاستگاه و محتوای دینی، فرزند و مولود مسجد است،تصریح کرد: در برابر اشکال مختلف تهاجم فرهنگی توسط دشمن، این مساجد هستند که می‎توانند با ایجاد فضای سالم فرهنگی، انسان‎ها را به هویت دینی خویش رهنمون گردند، رسوبات فرهنگی بیگانه را بزدایند و همانند سنگری مستحکم در برابر این تهاجم بی‎امان، فرزندان قرآن را در درون خویش حفظ کنند.   

 

کاکایی، اظهار کرد: مساجد محل حکمرانی ولایی به شکل محله‌ای هستند و حکمرانی ولایی ابتدا در مساجد به شکل محله محور اجرا می‌شود و نقش مساجد محله محور باید مورد توجه باشد زیرا لازمه پیشرفت و حرکت شتابنده کشور در گام دوم انقلاب است.

 

 فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب، گفت:نخستین مسجدی که توسط پیامبر در مدینه بنا شد مرکز تصمیم گیری تمام امور مسلمین و جامعه اسلامی بود و در مسجد بجز کار برای خداوند متعال نباید کار دیگری صورت گیرد و مشکلات و دغدغه مسلمانان در این سنگر اجتماعی رفع شود.

پایان پیام/ 712