مسجد طراز اسلامی حافظ سلامت دین و جامعه است

مسجد طراز اسلامی حافظ سلامت دین و جامعه است

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام محمد کرمی گفت: در زمان پیامبر اسلام (ص) مساجد محل گفت و گو ها علمی بود، اگر امروز هم مساجد ما، مسجد طراز انقلاب اسلامی باشند آنگاه حافظ سلامت دین و جامعه خواهند بود.

حجت الاسلام «محمد کرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: مساجد نباید فقط محل عبادت باشند بلکه باید کانون تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان باشند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج افزود: در زمان پیامبر اسلام (ص) مساجد محل گفت و گو ها علمی بود، اگر امروز هم مساجد ما، مسجد طراز انقلاب اسلامی باشند آنگاه حافظ سلامت دین و جامعه خواهند بود.

 

وی تاکید کرد: فعال کردن مساجد با حضور  پرشور کودکان و نوجوانان کار خوب و پسندیده ای است و این حضور باید همیشگی باشد چرا که بهترین مکان برای حفظ دین در دوره آخرالزمان همین مساجد هستند.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به برنامه های این اداره به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد، بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی یکی از این برنامه ها است که ویژه ائمه جماعات مساجد و عموم مردم برگزار شدند.

 

وی ابراز کرد: به همین منظور مسابقه معرفی قدیمی ترین مسجد شهرستان قلعه گنج برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: در این راستا علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا اول شهریورماه جاری فرصت دارند مساجد قدیمی را شناسایی کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: شرکت کنندگان باید اسم مسجد، محله و اولین بانی ساخت آن و همچنین تصویری از نمای بیرونی مسجد را به شماره 09133499746 ارسال کنند.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه گرامیداشت روز جهانی مسجد، تحلیل از فعالان فرهنگی مسجد صاحب الزمان (عج) محله حسن آباد شهر قلعه گنج بود.

 

حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: به همین منظور با اهدای لوح سپاس از ۱۰ فعال فرهنگی این مسجد که در مدت یک سال گذشته مخصوصا در اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های قابل تحسین برگزار کرده بودند، تجلیل شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج در خاتمه از برگزاری نشست هم اندیشی با فعالان فرهنگی مساجد را از سایر برنامه های ویژه بزرگداشت روز جهانی مسجد برشمرد و گفت: این نشست با هدف تبادل نظر و استفاده از تجربیات این فعالان برای پویایی هر چه بیشتر مساجد شهرستان برگزار شد.

پایان پیام/ 586