راه اندازی اردوهای درون استانی با رویکرد تقویت روحیه پژوهش در نوجوانان روستایی

راه اندازی اردوهای درون استانی با رویکرد تقویت روحیه پژوهش در نوجوانان روستایی

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
فرزاد میرشکاری گفت: برگزاری اردوهای درون استانی یکی از تازه ترین فعالیت های کانون فاطمه ها در اوقات فراغت تابستانی است.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: برگزاری اردوهای درون استانی یکی از تازه ترین فعالیت های کانون فاطمه ها در اوقات فراغت تابستانی است.

 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: این اردوی ۲ روزه قرار است یک بار در ماه آن هم در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با حضور ۱۰ نفر از فعالان کانون های روستایی مساجد جنوب کرمان برگزار شود.
 
وی بیان کرد: در این راستا فعالانی اعزام می شوند که علاوه بر تلاش در یادگیری آموزش های کانون های مساجد، آموخته های خود را در اختیار سایرین قرار می دهند.
 
میرشکاری ابراز کرد: در اولین اردو که در هفته اول شهریور برگزار می‌شود، نوجوانانی از کانون های مساجد عنبرآباد، قلعه گنج، رودبار جنوب و کهنوج، بچه های کانون فاطمه ها را همراهی می‌ کنند.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: اردوی درون استانی بچه های مسجدی کانون های مساجد یک اردوی پژوهشی به مقصد شهرهای ماهان و کرمان است و بچه ها قبل از اعزام به این اردو، به ۳ گروه تقسیم شده و درباره اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی این شهرها تحقیق و پژوهش می کنند.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: سپس در هنگام بازدید از این اماکن هر گروه براساس تحقیقات و پژوهشی که انجام داده، آن مکان را به سایرین معرفی می کنند.
 
وی اظهار کرد: مهمترین بخش این اردو، برگزاری کارگاه های آموزشی ۲ ساعته است که به کمک یکی از موسسات خیریه شهر کرمان با موضوعات مختلفی همچون توسعه مهارت های فردی و اجتماعی و نیز شیوه های صحیح مطالعه و تقویت حافظه برگزار می شوند.
 
میرشکاری اضافه کرد: هزینه ماهانه این اردو ۶ میلیون تومان برآورد شده که توسط یکی از خیرین تهرانی پرداخت می شود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این اردوهای درون استانی، غنی سازی اوقات فراغت فعالان فرهنگی مساجد و توسعه آموزش های خارج از مدرسه است.
 

وی عنوان کرد: ما معتقدیم تنها مکان ممکن برای یادگیری علم و دانش مدرسه ها نیستند بلکه مکان هایی نظیر مسجد روستا و کتابخانه نیز می‌تواند به شیوه های مختلف از جمله برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات مختلف و کاربردی در روستا، بستر آموزش با کیفیت برای کودکان، نوجوانان و همه اهالی روستا را فراهم کند.

 

میرشکاری در خاتمه، گفت: افرادی که در این اردوها مخاطب ما هستند در واقع اعضای کانون ها روستایی جنوب کرمان هستند که همواره تلاش می کنند کتابخانه های مدرس را به نور علم و دانش مزین کنند.

پایان پیام/ 586