خبرنگاران اصول اخلاق حرفه ای را رعایت کنند

خبرنگاران اصول اخلاق حرفه ای را رعایت کنند

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
بهرام مسلمی مهنی گفت: هر خبرنگار باید با اصول اخلاق حرفه ای و قلمرو خبرنگاری خود آشنا باشد متاسفانه برخی صرف فعالیت در فضای مجازی ادعای خبرنگاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳۱ مردادماه «بهرام مسلمی مهنی» در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان جیرفت، گفت: قانونی به نام دانستن وجود دارد به این معنی که مردم حق دارند آنچه را که در امور زندگی آنها می گذرد، بدانند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: این قانون رسالت ما خبرنگاران است که مشکلات، معضلات و واقعیت های جامعه را برای مردم انعکاس دهیم.

 

وی با بیان این مطلب که هر توسعه و پیشرفتی بستگی به توسعه و پیشرفت رسانه ها دارد، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت رسانه ها نیز بستگی به گزارشگران و خبرنگاران آن دارد.

 

مسلمی مهنی با تاکید بر این که هر خبرنگار باید با اصول اخلاق حرفه ای و قلمرو خبرنگاری خود آشنا باشد، تصریح کرد: برخی صرف فعالیت در فضای مجازی ادعای خبرنگاری دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: باید رسانه ها برای ساماندهی خبرنگاران واقعی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و خانه مطبوعات جنوب کرمان همکاری کنند.

 

وی با اشاره به این که یک خبرنگار باید حریم خصوصی مردم را رعایت کند و منافع مردم را بداند، تاکید کرد: عملکرد یک مدیر و مسئول قابل نقد است اما ما حق نداریم به عنوان خبرنگار وارد حریم خصوصی آنها شویم‌.

 

مسلمی مهنی در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم همگی ما اصول اخلاق خبرنگاری را به عنوان یک الگوی اساسی زا رعایت کرده و از قلمرو خبرنگاری خود دفاع کنیم.

پایان پیام/ 586