خبرگزاری قوی می تواند در تصمیم گیری مدیران اثرگذار باشد/ مسجد یک رسانه ارزشمند است

خبرگزاری قوی می تواند در تصمیم گیری مدیران اثرگذار باشد/ مسجد یک رسانه ارزشمند است

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام میثم تارم گفت: یک خبرگزاری قوی با ارائه گزارشات دقیق و صحیح می تواند در تصمیم گیری مدیران اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۳۱ مردادماه مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان جیرفت با حضور امام جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شهردار این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: یاد و خاطره شهید صارمی و عمرانی را گرامی می‌داریم، امروز رسانه، اصحاب رسانه و خبر در صف مقدم همه فعالیت ها هستند.

 

امام جمعه جیرفت افزود: هر فعالیتی در زمینه اقتصادی، نظامی، عمرانی و به طور کلی هر اقدامی هنگامی موفق می شود که در صف مقدم آن، اصحاب رسانه بصیر، آگاه به زمان و هوشیار حضور داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب که خبرنگار باید سواد رسانه ای داشته باشد، خاطرنشان کرد: منظور از رسانه ای صرفا نوشتن مطلب در یک روزنامه و یا پایگاه خبری و انتشار آن در فضای مجازی نیست.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: شخصی رسانه ای است که تمام رفتار و گفتارش رسانه ای باشد و قلم و بیان آن باید مطابق با اقتضای زمان باشد.

 

امام جمعه جیرفت ادامه داد: خبر و نوشته باید مطابق با ذائقه مخاطبین و شرایط سیاسی و اجتماعی باشد تا ما بتوانیم اقناع سازی کنیم.

 

وی خبرنگاران را مجاهدان عرصه خبر دانست و اظهار کرد: یک خبرگزاری قوی با ارائه گزارشات دقیق و صحیح می تواند در تصمیم گیری مدیران اثرگذار باشد.

 

حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، تصریح کرد: مسجد در واقع یک رسانه است و در صدر اسلام مسجد رسانه پیامبر اسلام (ص) بود‌.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: امروز مسجد یک رسانه ارزشمند و تاثیرگذار برای مردم به ویژه شیعیان است اما متاسفانه امروز آن طور که باید و شاید از همه ظرفیت های مسجد استفاده نمی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر از همه ظرفیت های مسجد استفاده کنیم آنگاه بر پویایی افزوده می شود.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه با اشاره به این که خبرگزاری شبستان جنوب کرمان تنها رسانه اختصاصی حوزه دین و مذهب در منطقه می باشد که فعالیت آن قابل تقدیر است، عنوان کرد: جا دارد از خانم شعبانی خبرنگار خبرگزاری شبستان که در انعکاس اخبار حوزه دین و مذهب تلاش می کند، تشکر کنم.

 

گفتنی است؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان جیرفت با همکاری و همراهی دفتر امام جمعه، شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت در منطقه گردشگری دلفارد برگزار شد.

پایان پیام/ 586