برگزاری دوره آموزشی «سواد رسانه» در کانون «بصیرت» قیروکارزین

برگزاری دوره آموزشی «سواد رسانه» در کانون «بصیرت» قیروکارزین

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۱
رضایی از برگزاری دوره آموزشی «سواد رسانه» ویژه بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «بصیرت» شهر «مبارک آباد» قیروکارزین خبر داد.

«سعید رضایی» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از قیروکارزین، گفت: کلاس های «مدرسه تابستانه سواد رسانه» ویژه بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «بصیرت» شهر «مبارک آباد» شهرستان قیروکارزین برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «بصیرت» شهر «مبارک آباد» شهرستان قیروکارزین افزود: موضوع این دوره آموزشی «فضای مجازی آسیب ها، تهدیدها و فرصت ها» بود که توسط «حقیقی» از اساتید دوره های «سواد رسانه ای» تدریس شد.

 

وی بیان کرد: این کلاس آموزش سواد رسانه ای از ساعت هشت صبح روز سه شنبه اول شهریورماه با حضور بیش از ۳۰ نفر از نوجوانان مسجدی در کانون فرهنگی هنری «بصیرت» مسجد «امام خمینی (ره)»،‌شهر «مبارک آباد» برگزار شد.   

 

رضایی ایجاد توانایی در افراد برای کنترل برنامه ریزی رسانه‌ای را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: ايجاد تفکر خلاقانه،‌ انتقادی و موشکافانه در افراد، استفاده از فناوری های جديد برای پردازش، توليد و طراحی اطلاعات، شناخت و ارتباط اشکال بصری و استفاده از آنها در کنار ساير مهارت های ارتباطی از دیگر اهداف برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه است.

 

به گزارش شبستان، سواد رسانه‌ای فن و تکنیکی است که ما از طریق آن قادر می‌شویم به عنوان مخاطبی فعال و پویا با پیام های رسانه‌ای مواجه شویم و در برابر پیام های رسانه‌ای قدرت تمییز داشته باشیم.

 

سواد رسانه ای به دنبال آن است كه در فرد توانایی لازم برای استفاده از رسانه ها را به وجود آورد؛ به طوری كه فرد بتواند ضمن درک، تحلیل و ارزیابی پیام های رسانه های مختلف، پیام ها و برنامه های مثبت، مفید و سازنده را از پیام های منفی و بی محتوا تشخیص دهد.

پایان پیام/ 691