آمایش مسجدی در مجاورت مجتمع‌هاي مسکونيِ در حال ساخت انجام شود

آمایش مسجدی در مجاورت مجتمع‌های مسکونیِ در حال ساخت انجام شود

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۱
امام جمعه بوشهر در نخستین همايش استاني روز جهاني مسجد در این استان بر بررسي آمايشي ساخت مسجد در مجاورت مجتمع‌هاي مسکوني در حال ساخت تاکید کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان بوشهر؛ نخستین همایش استانی روز جهانی مسجد دوشنبه، ۳۱ مرداد ماه در محل مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.



بنابر این گزارش، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری»، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این همایش با بیان اینکه بوشهر یک استان مسجد محور است و مساجد قداست خاصی در این استان دارند، اظهار کرد: علت این مساله به حضور بزرگان متعدد در این شهر و همچنین شهدایی بر می گردد که در مساجد پرورش یافتند.



امام جمعه بوشهر ادامه داد: حفظ این مساجد بر همگان لازم است؛ باید برای تعدد مساجد در حال ساخت بررسی آمایشی انجام شده و با همکاری بنیاد مسکن و شهرسازی در مجاورت مجتمع های مسکونی در حال ساخت؛ مسجد نیز همزمان ساخته شود.

 


همچنین در ادامه حجت الاسلام «عیسی راستگو»، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر طی سخنانی بیان کرد: مسجد قلب تپنده اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است؛ در نتیجه تکریم مسجد و خادمان مساجد از  مسایل مهم و ارزشمندی است که امروز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است این همایش با مشارکت و همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد بوشهر اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه امام صادق (ع)، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و صدا و سیمای مرکز استان بوشهر برگزار شد.

پایان پیام/ 9