راهیابی مستند عضو کانون ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم به مرحله نهایی جشنواره تلویزیونی «مستند»

راهیابی مستند عضو کانون ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم به مرحله نهایی جشنواره تلویزیونی «مستند»

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۱
گواهیان از انتخاب مستند عضو کانون فرهنگی هنری ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم به بخش نهایی ششمین جشنواره تلویزیونی «مستند» خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با نظر هیات انتخاب جشنواره «مستند»، اثر عضو کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» به عنوان «آورتین» به مرحله‌ نهایی بخش مستند بلند ششمین جشنواره تلویزیونی «مستند» راه یافت.
 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: ششمین جشنواره تلویزیونی مستند شهریورماه ۱۴۰۱ به دبیری «محسن یزدی»، مدیر شبکه «مستند» سیما برگزار می شود.

 

وی با اشاره به درخشش مستند «آورتین» در دیگر جشنواره های ملی، عنوان کرد: این مستند پیشتر جایزه ویژه «سرباز وطن» را از جشنواره بین‌المللی «حقیقت» دریافت کرده است. 

 

گواهیان با اشاره به اینکه مستند «آورتین» پیرامون مجاهدت های پس از دفاع مقدس شهید سلیمانی در منطقه جنوب شرق، است، عنوان کرد: این مستند عنوان برگزیده جشنواره «سینما حقیقت» نیز به خود اختصاص داده است.

 

وی به جزییات این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: «آورتین» منطقه صعب‌العبور و کوهستانی در کرمان، در عین حال، مکانی مناسب و امن برای اشرار بوده و بعد از سال‌های جنگ ناامنی‌هایی در مناطق جنوب شرق کشور، از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان، توسط اشرار به وجود می‌آید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم با اشاره به اینکه عمده‌ این اشرار از افراد فقیر روستاها بوده که برای سیر کردن شکم خود، به این راه روی آورده‌اند، عنوان کرد: در نهایت حل این مشکل به لشکر «41 سیدالشهدا (ع)»، به فرماندهی «حاج قاسم سلیمانی» سپرده‌ می‌شود

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند روز چهارشنبه هشتم تیرماه ساعت 18 و 30 دقیقه با حضور در سینما «شهید عبدالرضا مصلی نژاد» مستند «آورتین» را تماشا کنند.

پایان پیام/ 691