آغاز طرح ملی مکالمه قرآنی در جهرم

آغاز طرح ملی مکالمه قرآنی در جهرم

تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۱
عزیزی نیا از آغاز نام نویسی طرح ملی مکالمه قرآنی با عنوان ‌«احسن الحدیث» در موسسه قرآنی «الهادی (ع)» شهرستان جهرم خبر داد.

«حسن عزیزی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به آغاز ثبت نام طرح ملی «احسن الحدیث» در کشور، اظهار داشت: نام نویسی در پنجمین دوره طرح ملی «احسن الحدیث» در موسسه قرآنی دارالتحفیظ «الهادی (ع)» آغاز شده است.

 

رئیس هیات مدیره موسسه قرآنی دارالتحفیظ «الهادی (ع)» با اشاره به اینکه طرح ملی «احسن الحدیث» از سال ۹۶ به صورت رسمی آغاز شده است، افزود: دوره مجازی مکالمه قرآنی «احسن الحدیث» به عنوان شاخص ترین طرح های موسسه «الهادی (ع)» ویژه اهالی قرآن و به صورت سراسری از تمام کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح با تکیه بر آیات قرآن با مردم تکلم کردن، همچنین استدلال آوردن در زندگی بر اساس آیات قرآن کریم، از اهداف این طرح ملی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید کاربرد آیات را دانست تا بتوانیم در مشکلات، استدلالات و حتی در تکلم روزمره از آیات نورانی قرآن استفاده کرد.

 

عزیزی نیا با اشاره به چرایی راه اندازی طرح مکالمه قرآنی، عنوان کرد: در احوالات «فضه» خادمه حضرت زهرا (س) بوده است که وی ۲۰ سال با آیات قرآن کریم تکلم می کرد.

 

وی به نحوه برگزاری کلاس های این دوره از طرح «احسن الحدیث»، ابراز کرد: این طرح از طریق فضای مجازی و به وسیله پیام رسان ها به صورت هفتگی و هر هفته ۲ ساعت به اجرا در می آید.

 

رئیس هیات مدیره موسسه قرآنی دارالتحفیظ «الهادی (ع)» حفظ حداقل ۱۵ جزء از قرآن کریم را شرایط حضور در این دوره عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح در طول سال یک بار ثبت نام دارد و علاقه مندان تا دهم شهریور ماه فرصت دارند تا جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۳۰۵۳۰۹۶۰۰ارسال کنند.

 

به گزارش شبستان، موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) بزرگترین مرکز تخصصی حفظ و تثبیت روزانه قرآن کریم در جنوب کشور به شمار می رود که توسط طلاب جوان حافظ قرآن اداره می شود، همچنین طرح ملی «احسن الحدیث» نیز توسط نخبگان و حافظان قرآن همین مجموعه ابداع شده است.

پایان پیام/ 691