هشتمين سوگواره علمدار کربلا در آستانه اربعين حسيني به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود

هشتمین سوگواره علمدار کربلا در آستانه اربعین حسینی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۴۰۱
حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور گفت: در آستانه اربعين حسيني هشتمين سوگواره «علمدار کربلا» 13 شهريور ماه به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان ايلام برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام اظهار کرد : این سوگواره با حضور رئیس و مدیران  ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور،  معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) از کشور عراق و هیئت همراه ، جمعی از مسئولان استانی و اعضای کانون های مساجد 13 شهریور ماه در ایلام برگزار خواهد شد.


 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام افزود: این سوگواره  هر سال در ایام اربعین حسینی و به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس عملدار کربلا در ایلام برگزار می شود.


 
وی اجرای شعر خوانی، ذکر مصیبت و مدیحه سرایی در رثای حضرت عباس (ع) و سخنرانی مهمانان خارجی و داخلی را از جمله برنامه های این سوگواره عنوان و تصریح کرد : این سوگواره هر ساله با استقبال بسیار خوب اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام مواجه شده است. 


 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با بیان اینکه آیین رونمایی از پوستر هشتمین سوگواره علمدار کربلا نیز اول مرداد ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار شد، تصریح کرد : سوگواره علمدار کربلا در ادوار گذشته پنج دوره در قالب شعر و عکس و 2 دوره در بخش آواها و نواهای عاشورایی در استان برگزار شده است. 


وی در پایان با اشاره به  اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام هر ساله در ایام اربعین حسینی فعالیت های گسترده ی فرهنگی و مذهبی برنامه ریزی و اجرا می کند خاطر نشان کرد : در سالجاری نیز 50 کانون  فرهنگی و هنری در نقاط مختلف استان ایلام آماده خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع)در استان ایلام هستند .