فعالیت اربعینی گمرکات مازندران از موکب بچه های مسجد روستای خرماکلا قائم شهر کلید خورد

فعالیت اربعینی گمرکات مازندران از موکب بچه های مسجد روستای خرماکلا قائم شهر کلید خورد

تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۱
نیک نفس از آغاز انجام تشریفات برای اعزام موکبین اربعین حسینی از استان مازندران به عراق خبر داد و گفت: ساعت ۲۳و۳۰دقیقه ۵شهریور ماه جاری اولین گروه اعزامی موکب های اربعین تحت عنوان موکب فاطمه زهرا(س)روستای خرماکلا قائم شهر به سمت مرز مهران اعزام شد.

«عسگر نیک نفس» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، از برنامه ریزی برای انجام کار گمرکی تجهیزات و امکانات موکب ها در خودِ استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به وقت گیر بودن انجام کارهای گمرکی در مرز با هماهنگی های صورت گرفته این مراحل اداری کنترل و ثبت بار از طریق گمرک در مرکز استان انجام و بعد از آن انتقال بار انجام می شود.

 

سرپرست گمرکات مازندران با بیان اینکه در رابطه با اربعین حسینی گمرک در ۲ مقوله خروج کامیون، وسایل نقلیه شخصی و عمومی(اتوبوس) و خروج بار شامل کالاهای اساسی و نذورات مردمی کمک کار ستاد اربعین حسینی استان است، گفت: گمرک ساری پایلوت صدور مجوزها برای موکب های اربعین استان می باشد، و تمامی کارکنان گمرک ساری به صورت شبانه روزی کار موکب داران اربعین را انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه سهمیه بار و کالا از سوی ستاد اربعین استان به موکب ها اطلاع رسانی می شود،‌ گفت: موکب ها باید کامیون ها و تریلی هایی که بار آنها را حمل خواهند کردند را به گمرک معرفی کنند تا مجوزهای خروج به موقع صادر شود.

 

نیک نفس با اشاره به اینکه تمامی روند کار موکب ها در گمرک ساری تحت عنوان مسیر سبز کارسازی می شود، خاطرنشان شد: به احترام قانون کشور مقابل تمامی قوانین و مقررات حمل بار به عراق از سوی گمرک رعایت خواهد شد.میزان و نوع کالاها نیز به درستی رصد خواهد شد و هر موکب مطابق سهمیه که ستاد اربعین استان داده فقط می تواند به اندازه سهمیه کالاهایی نظیر مرغ، گوشت، برنج و ... از کشور خارج کند.

 

وی با تاکید براینکه به هیچ کدام از موکب ها اجازه داده نمی شود که هیچ کالایی را بیشتر از سقف مجاز سهمیه اعلامی از سوی ستاد اربعین استان به عراق منتقل کنند.

 

نیک نفس از آغاز انجام تشریفات برای اعزام موکبین اربعین حسینی از استان مازندران به عراق خبر داد و گفت: ساعت ۲۳و۳۰دقیقه ۵شهریور ماه جاری اولین گروه اعزامی موکب های اربعین تحت عنوان موکب فاطمه زهرا(س) کانون فرهنگی هنری شهید «علی گرائیلی» روستای خرماکلا قائم شهر به سمت مرز مهران اعزام شد.

 

وی یادآورشد: کامیون های حمل اقلام مورد نیاز موکب فاطمه الزهرا(س) خرماکلا شهرستان قائم شهر بارگیری و به سمت عراق حرکت کردند تا با پرپایی با برپایی دو موکب در عمود ۲۸۷ و کربلای معلی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی آماده شوند .

پایان پیام/ 286