جوانان و نوجوانان باید در مساجد ایفای نقش کنند

جوانان و نوجوانان باید در مساجد ایفای نقش کنند

تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۱
رضایی گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه عبادی و اجتماعی بوده و استفاده از افراد فرهیخته به ایفای نقش در جامعه بپردازد با کارکردهای خاص خود می‌تواند تأثیر بسزایی در شکل‌گیری هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «محسن رضایی»، در جلسه هم اندیشی با رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  که با حضور «حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده»، رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز یکشنبه (6شهریور) و مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه عبادی و اجتماعی اگر با توجه به معیارهایی چون فعال بودن امام جماعت، استفاده از افراد فرهیخته به ایفای نقش در جامعه بپردازد با کارکردهای خاص خود می‌تواند تأثیر بسزایی در شکل‌گیری هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی افزود: محدودیت در کار فرهنگی وجود ندارد و نمود کار فرهنگی باید در جامعه دیده شود.

رضایی با بیان اینکه ما باید فضای اعتماد را در خانواده ها ایجاد کنیم، گفت: حضور جوانان در مسجد دارای موضوعیتی ویژه است امّا حضور این قشر مستلزم آن است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی افزود: انسان از اوایل کودکی و نوجوانی با مسجد آشنا شده باشد؛ بنابراین دوران کودکی و نوجوانی به ‌قدری حساس است که اگر از فرصت آن استفاده نشود و شخص ساخته‌وپرداخته نشود امکان بازسازی او هیچ‌گاه مثل اوّل مقدور نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این جلسه گفت: ظرفیت‌های تربیتی بسیاری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد و استان آذربایجان غربی می تواند در زمینه بحث های تربیتی در سطح کشور به الگو تبدیل شود.

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلات کانون های فرهنگی و هنری مساجد حل شده و وضعیت بهتری پیش رو داشته باشند.

رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  با بیان اینکه شعار دولت شعار بازگشت به مساجد است گفت: وجود کانون های فرهنگی هنری یک فرصت برای این بازگشت است.

گفتنی است؛ در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذبرایجان غربی در راستای حل مشکلات آنها به گفتگو نشستند.

 

 

 

پایان پیام/ 566